Adatlap


Esettanulmány címe:
Szoftver fejlesztési szolgáltatás, ügyviteli megoldások.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Esettanulmányunkban szereplő cég, gépjármű és munkagép értékesítés és kölcsönzési területen dolgozik. Az értékesítésiben a különböző lízing és kölcsön termékek fontos szerepet játszanak. Ezek ügymenetét támogató termék létrehozása volt a cél, valamint olyan független platform létrehozása, amivel a hozzá tartozó kisebb kereskedőknek is tud biztosítani egy gyors kalkulációs platformot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A konkrét célkitűzésünk a pénzügyi piacon létrehozni egy átlátható, az egyenlő versenyhelyzetet elősegítő ajánlatadó és kezelő komplex rendszert. A kifejlesztett rendszer hatékony segítség lesz a kisebb és nagyobb finanszírozóknak, hogy a független üzletkötői hálózat révén, tiszta piaci versenyhelyzetben, el tudjanak jutni a végfelhasználó ügyfélkörig. Ennek egyik pozitív hatása, hogy csökkentve a fogyasztókra nehezedő reklámterhelést, hozzájárul a marketing költséget megtakarításához. Ennek rendkívül nagy a jelentősége, hiszen ez által kiküszöbölhető, hogy esetleg a nagyobb tőkeerősebb piaci részesedéssel bíró, erősebb, és agresszívebb marketing kampányt folytató, kedvezőtlenebb konstrukciók mellett elveszen egy jobb, előnyösebb termék. Nem elhanyagolható része, hogy segítség a független közvetítőknek és alkuszoknak, - egy gyorsabb és hatékonyabb ajánlat kidolgozására, - az egész termékkínálat egy időben, egy platformon történő összehasonlítására, - a legkedvezőbb ajánlat kiválasztására, - továbbá az igénylés egy felületen történő leadására. Ezzel csökkentve a különböző platformok kitöltési és nyelvi különbségeiből fakadó hibák lehetőségét. Célunk, hogy a kész rendszer által a közvetítő az ügyfeleknek egy letisztult, egyszerű választási lehetőséget kínálna, ahol pusztán a tények ismeretében eldönthetik, hogy melyik finanszírozó, melyik termékét szeretnék igénybe venni. A közvetítők is nyernek, hiszen egy könnyen visszakereshető adatszolgáltatásra, szeparációra, statisztikák készítésére, jutalék és egyéb díjjak elszámolására, ellenőrzésre képes ügyfélkezelő rendszert kapnak.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Jelen körülmények között minden egyes többes ügynöknek, három egymással versengő ajánlatot kell egy ügyfél elé tenni. Ez néha elég körülményes, hisz minden egyes szolgáltató szoftverébe külön – külön be kell menni, és újra meg újra felvinni ugyanazokat az adatokat, hogy meg tudja mutatni, amit egyébként a tapasztalata alapján, Ő már tud. Miszerint az xy szolgáltató jobb ajánlatot ad, mint a többi társa. Ez az ügyfél szempontjából és az ügynök szempontjából is elvesztegetett idő. A Pénzügyi szolgáltatók vagy Bankok pedig nem tudnak annyi féle külsős szoftvernek bejutást, (interface) biztosítani a rendszerükhöz bankbiztonsági szempontok miatt. De ha egy ugyanazon programot használja az összes Bank és ügynök, akkor azt be lehet vizsgáltatni, engedélyezni, és ez által viszont elérhetőbbé válnak a különböző szolgáltatók, bankok termékei a közvetítői szakma, és ezáltal az ügyfelek részére. Mindezt teljesen egyszerű összehasonlítható, feketén – fehéren átlátható összegző táblán. Egy hasonló rendszert már a biztosítási szakma is használ. További fejlesztéssel a programban a jutalék és kedvezmény rendszerek könnyen visszakereshetőek lesznek. Alkalmas lesz adatszolgáltatásra hatóságok, ellenőrzési szervek részére is, szeparációra, statisztikák készítésére, marketing feladatok ellátására, jutalék és egyéb díjjak elszámolására, ellenőrzésre, ezzel megkönnyítve a mindennapi adminisztrációs terheket. A fentiek értelmében a kompetitív szolgáltatásokhoz, jelen lehetőségekhez viszonyítva a fejlesztésünk eredményeként létrejövő szolgáltatást biztosító rendszer jelentős többletértékkel rendelkezik, a támogatás többszörösét biztosító piaci potenciállal bír.