Esettanulmány címe:
Új honlap, új ügyfelek: egy vidéki szolgáltató digitális megújulása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kiadói tevékenység, műsorszolgáltatás, tartalomszolgáltatás és -terjesztés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Apollo Menedzsment Kft. egy dinamikusan fejlődő vállalkozás, amely tevékenységeként honlapkészítéssel, valamint megbízható, biztonságos tárhelyszolgáltatással foglalkozik. Célunk, hogy ügyfeleink számára ne csupán technikai megoldásokat, hanem átfogó, testreszabott digitális jelenlétet biztosítsunk. Tapasztalataink azt mutatták, hogy a hazai mikro- és kisvállalkozások részéről egyre nagyobb igény mutatkozik komplex szolgáltatásokra – ahol a tervezés, fejlesztés, üzemeltetés és marketingtámogatás egy kézben összpontosul. Ennek nyomán új üzletágat hoztunk létre, amely célzottan kezeli ezeket az összetett igényeket. Folyamatosan fejlődő szolgáltatásportfóliónkkal partnereink üzleti növekedését támogatjuk, legyen szó induló vállalkozásról vagy már működő cég digitális megújításáról.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások körében egyre élesebbé válik a piaci verseny, különösen azokon a területeken, ahol a digitális jelenlét jelentős hatással van az ügyfélszerzésre és a szolgáltatások elérhetőségére. Tapasztalataink szerint a legtöbb vállalkozás számára komoly kihívást jelent a megfelelő online megjelenés kialakítása és fenntartása: elavult, nem mobilbarát honlapok, lassú betöltési idők, rosszul megírt tartalmak, valamint a digitális marketing ismeretének hiánya mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egyes cégek lemaradjanak a versenyben.
Ügyfeleink részéről egyre erősebb igény mutatkozott a komplex, mindenre kiterjedő szolgáltatások iránt. Partnereink nemcsak technikai kivitelezést várnak el, hanem olyan szakértői támogatást is, amely segít eligazodni az online térben, optimalizálja a jelenlétüket és aktívan hozzájárul üzleti céljaik eléréséhez. Ez különösen fontossá vált a COVID utáni időszakban, ahol a digitalizáció felgyorsult, és már nem versenyelőny, hanem alapvető követelmény lett az online jelenlét.
A megoldandó probléma tehát az volt, hogy hogyan tudunk egy olyan átfogó szolgáltatási csomagot kínálni, amely egyesíti a webfejlesztési, tárhely-üzemeltetési és digitális tanácsadási kompetenciákat, miközben ügyfélre szabott, rugalmas és skálázható marad. Ez a felismerés vezetett ahhoz, hogy új üzletágat hozzunk létre, mely kifejezetten a komplex igényekre ad válaszokat – hatékonyan, gyorsan és átlátható módon.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Apollo Menedzsment Kft. digitális jelenlétének korszerűsítésére komplex megoldásoket dolgoztunk ki, amely túlmutatott egy egyszerű honlapkészítésen. A projektek első lépéseként teljes körű igényfelmérést végeztünk, mely során feltártuk a meglévő online megjelenés hiányosságait, valamint az ügyfél konkrét üzleti céljait: több online megkeresés, jobb keresőpozíciók és professzionális megjelenés kialakítása. Ennek alapján egy modern, reszponzív honlapot készítettünk, keresőoptimalizált tartalmakkal, online ajánlatkérő rendszerrel, valamint ügyfélvéleményeket és referenciákat bemutató aloldalakkal.
A tárhelyszolgáltatást szintén korszerűsítettük: gyors SSD-alapú tárhelyet biztosítottunk, napi biztonsági mentéssel, SSL tanúsítvánnyal és automatikus rendszerfrissítésekkel. Az oldal üzemeltetéséhez folyamatos technikai támogatást és havi riportálást kínáltunk, hogy az ügyfél valós időben követhesse nyomon a látogatottságot, a konverziókat és a Google-helyezések alakulását.
Az új megoldás stabil, átlátható, és könnyen bővíthető más szolgáltatásokkal – ami alapot teremtett a vállalkozás további növekedéséhez is.