Esettanulmány címe:
Kontrolling
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az adott cég nehézgépek és alkatrészeik forgalmazásával és szervízelésével foglalkozik országos szinten.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cégvezetés pontosabban szerette volna látni, hogy melyik telephelyen, melyik üzletág - tevékenység nyereséges, vagy éppen veszteséges. Azt, hogy egy-egy üzletkötő mekkora költséget (mobil telefon, gépjármű használat stb.) jelent és mekkora árrést termel. Valamit azt is, hogy egy-egy eszköz pl. gép, gépjármű mekkora költséget jelent.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Iktató rendszer, a Könyvelési rendszer (lekönyvelt számlák) , a Tárgyieszköz rendszer (ÉCS feladás) , a Bérszámfejtési rendszer (bér és járulékok), CRM rendszer (üzletkötők), valamint a Kereskedelmi rendszer (készlet érték feladás) adataiból állítottuk elő az üzletágankénti, telephelyenkénti, eszközönkénti, személyenkénti és ezek variációnak többféle időszaki kimutatását, grafikonnal is támogatva. A felosztás több szempont szerinti arányosítással történt paraméterezhető módon. kb. egy éves használat után a kontrolling alapján eldönthető volt, hogy melyek azok a területek, amelyek nyereséget és melyek, amelyek veszteséget termelnek. (csatolva 3 demo kép, de tény adat nem csatolható a bizalmas információ kezelés miatt)