Esettanulmány címe:
Bankkártyás fizetési megoldás önkiszolgáló autómosó rendszerekhez
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk önkiszolgáló autómosó létesítmények saját erős beruházója és üzemeltetője. A vállalkozás több létesítménnyel rendelkezik Magyarország területén. Az elmúlt években történt beruházások során egyre nagyobb szerepet kapott az online fizetési megoldás, illetve a létesítménnyel kapcsolatos távoli vezérlés és adatkiolvasás lehetősége.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk azzal igénnyel fordult cégünkhöz, hogy az új beruházás paraméterezése során a lehetséges gyártói opciók azon csoportját is illesszük be a beszerzendő konfigurációba, mely lehetővé teszi az üzemeltetéshez szükséges vezérlési feladatok távolról történő elérését, megvalósítását, illetve biztosítsa az ügyfelek számár a bankkártyás, illetve ügyfélkártyás fizetési lehetőséget is. Az ügyfél kérése az volt, hogy bármilyen internet kapcsolattal és szabványos böngészővel ellátott készülékről hozzáférhető legyen az autómosó létesítménybe beépített vezérlőrendszer, illetve ennek paraméterei nem csak kiolvashatóak legyenek, hanem az értékek megváltoztatására is lehetősége legyen.
A másik fontos kérés az volt, hogy a komoly üzleti előnyt jelentő elektronikus fizetés is lehetővé váljon az egyes mosóbeállókban, lehetőség szerint olyan módon, hogy fizetést bonyolító eszközök védett módon kerüljenek beépítésre és ezek működése integrálódjon az autómosó rendszer központi vezérlésébe.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ügyfél által támasztott elsődleges igényt a belga DiBO gyár egy a vezérlőrendszerre épített ASEM márkájú érintésérzékeny HMI panel beépítésével valósítja meg, mely ipari szoftverkörnyezetben, két irányban kommunikál a PLC alapú rendszervezérlő elektronikával. Ez az eszköz egy a Ubiquity vállalat által licenszelt szoftveres környezettel és egy ehhez tartozó felhőszolgáltatáson keresztül biztosítja a vezérlés online elérhetőségét, védett, kódolt csatornán keresztül. Ugyanez a rendszer egyben azt is lehetővé teszi, hogy a képviselet szervízmunkatársai távoli segítségnyújtásban is közreműködjenek, illetve a HMI felület szoftverfrissítése is megvalósítható a rendszeren keresztül online eléréssel.
A második kérés a kezelőfelületek elektronikai rendszereire illesztett Nayax márkájú fizetési terminállal valósult meg. Ezek a terminálok más gyártókkal ellentétben nem a beépített érmeszelektorok standard felületein érvényesítik a krdit jóváírást, hanem magasabb szinten, a kezelőfelületi elektronikán keresztül, közvetlenül a PLC vezérléssel kommunikálnak. Ennek köszönhetően a keletkeztetett fizetési információk a korábban bemutatott HMI panelen keresztül akár online módon is hozzáférhetővé válnak, illetve a rendszerbe épített pénzügyi modul elkülönítetten képes könyvelni a terminálon keresztül megvalósuló klasszikus bankkártyás, illetve a Nayax rendszerre épülő ügyfélkártyás rendszerben történő fizetéseket.