Esettanulmány címe:
Digitalizáció a Szántó és Fia Kft-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
1997-ben alakult, apa és fia tulajdonosi háttérrel. Eleinte egy-két embert foglalkoztattunk, majd egyre bővült munkatársaink létszáma, mostanra már 6-8 fős összeszokott, megbízható szakemberekből álló csapat alkotja. Építőipari cégként széles körű szolgáltatást nyújtunk megrendelőink részére. Cégünk pénzügyi helyzete stabil, árbevétele évről évre nő. Földmunkagépeink, eszközeink száma folyamatosan bővül, folyamatosan fejlődnek különböző kapacitásaink partnereink igényeihez igazodva, több helyszínen.
Főbb tevékenységeink:
- Gépi földmunka
- Tereprendezés
- Mélyépítési munkák művezetéssel
- Pilléralap ásás, árokásás
- Épületek bontása
-Pincetömb
- Medencealap kiemelés
-Fűnyírás
-Padka készítése
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél cége, amely több mint 25 éve működik az építőiparban, szembesült azzal a kihívással, hogy növekvő piacon és versenyben még erőteljesebben kell kommunikálnia szolgáltatásait. A cég sikeres működését és stabil pénzügyi helyzetét figyelembe véve, az egyik legnagyobb üzleti problémája az volt, hogy nem tudta elérni a potenciális ügyfeleket a digitális térben. Az építőipari szolgáltatásokkal kapcsolatos információk és ajánlatok nem voltak megfelelően elérhetőek az online térben, így a cégnél felmerült az igény a weboldal, a hirdetési kampányok és az online kommunikáció fejlesztésére, hogy növeljék a láthatóságukat és ügyfélkörüket.
A weboldal fejlesztésére és a digitális hirdetések kezelésére vonatkozó megoldás célja az volt, hogy:
- Növelje a cég online jelenlétét, hogy potenciális ügyfelek könnyen rátaláljanak.
- Segítse a vállalatot a különböző szolgáltatások hatékony bemutatásában, például a gépi földmunkától kezdve a medencealap kiemeléséig, biztosítva, hogy minden szakterülethez kapcsolódó információ könnyen hozzáférhető legyen.
- Növelje a cégről kialakított pozitív márkaképet azzal, hogy kiemelje megbízhatóságukat és szakértelmüket, miközben bemutatja az eszközeik és csapatuk folyamatos fejlődését.
- Optimalizálja a hirdetéseket, hogy a megfelelő célcsoportokkal való kommunikáció hatékonyabbá váljon, így növelve a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek számát.
- A sikeres online jelenlét kialakítása és fenntartása érdekében a cég számára az volt a legnagyobb kihívás, hogy a megfelelő üzeneteket és eszközöket használva építse fel a márkát, miközben figyelembe vette a folyamatos piaci változásokat és a szoros versenytársakat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A cég számára alkalmazott megoldás célja az volt, hogy maximálisan kihasználjuk a digitális csatornákban rejlő lehetőségeket és a felhasználói élményt optimalizáljuk. Ennek érdekében egy reszponzív WordPress alapú weboldalt készítettünk, amely a felhasználói igényeknek megfelelően mobilra optimalizált, mivel a forgalom túlnyomó része mobil eszközökről érkezett. A weboldal teljes arculatát egységesítettük: logót és grafikai elemeket terveztünk a gépekre, munkaruhákra és pólókra, ezáltal megerősítve a cég vizuális identitását.
A szolgáltatások részletes bemutatására külön aloldalakat hoztunk létre, ahol pontosan rögzítettük az árakat, illetve a referenciákat, így az érdeklődők könnyen hozzáférhettek az információkhoz. Mindezt úgy struktúráltuk, hogy a weboldalon több kapcsolati lehetőség és könnyen elérhető kontaktinformációk is szerepeltek, segítve a potenciális ügyfelek számára az egyszerű és gyors kapcsolatfelvételt. A cél az volt, hogy a látogatók minden szükséges információval rendelkezzenek ahhoz, hogy a szolgáltatások iránti bizalmuk növekedjen, és könnyen érdeklődjenek.
A Google Ads kampányokat folyamatosan teszteltük és optimalizáltuk, a hirdetéseket változtattuk és frissítettük, figyelve a legjobban teljesítő kulcsszavakra, hirdetési szövegekre és célzásokra. Ennek eredményeként a weboldal napi 10-30 árajánlat kéréshez vezetett, ami jelentős növekedést eredményezett a cég bevételében és ügyfélszerzésében.
A bevezetést követően a cég láthatósága jelentősen megnövekedett, a potenciális ügyfelek számára sokkal könnyebben hozzáférhetővé váltak a szolgáltatások. A folyamatosan frissített és optimalizált online kampányoknak köszönhetően a cég sikeresen bővítette ügyfélkörét, és az online marketing eszközök révén új piacokat is képes volt elérni.