Esettanulmány címe:
Földről a Felhőbe
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk egy 50 főt alkalmazó, fővárosi illetőségű, kiskereskedelemmel foglakozó vállalat. A napi működéshez elengedhetetlen a levelezés minél korszerűbb és több eszközön való elérhetőségének szolgáltatása.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk részéről felmerült az igény, hogy az eddig használt Microsoft Exchange 2010 levelező rendszerét egy modernebbre cserélje. A cég működésében egyre nagyobb szerepet kap a levelezés szolgáltatásnak biztos és folyamatos elérhetősége, telephelyeken kívül és mobil eszközökön való elérése, minek hatására megnövekedett a felhasználók tárterület szükséglete is.
Megoldásként a Microsoft 365 felhős levelezés megoldását javasoltuk. Ezzel nem csak egy költséghatékony megoldást, de egy biztos, megbízható hátteret is adunk a cég levelezésének megoldására. Teljes mértékben sikerült kielégíteni az új elvárásokat úgy, hogy emellett a levelezés üzemeltetésének költségei is csökkentettük. További előnyként jelentkezett, hogy létszámváltozásnál szabadon lehetett változtatni a licenszek számát, így a bővülések során nem kellett új eszközöket vásárolni, hanem elég volt a licenszek számát megemelni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ügyfelünk igényiének felmérést követően két licence típus került meghatározásra. A licenckonstrukció rugalmassága lehetővé tette, hogy a felhasználók egyik felének Microsoft 365 Business Basic, míg a kiemelt felhasználóknak Microsoft 365 Business Standard licencet vásároljon.
Első lépésként el kellett döntenünk, hogy egyszeri pontszerű átállást alkalmazunk vagy időben elnyújtva lépcsőzetesen migráljuk a felhasználókat a felhőbe. Az alábbi szempontok figyelembe vételével a egyszeri pontszerű mellett döntöttünk:
• Elvárás volt, hogy a migrált felhasználók kliens oldali átállítása minél hamarabb történjen meg, ennek támogatását korlátos erőforrásokkal kellett megoldani
• A lokális archívumokat automatizált módon kellett a postafiókokba importálni
• Az munkanapokon semmilyen változtatást nem lehetett végrehajtani az érintett felhasználóknál
• A migráció során ne terheljük ki annyira az internet kapcsolatot, hogy az befolyásolja a napi munkavégzést
Migráció lépései:
• előfizetés aktiválása, migráció előkészítése
• meglévő levelező rendszerből adatok migrálása a felhőbe (postafiókok tartalma, terjesztési csoportok, publikus mappák)
• szolgáltató DNS módosításainak koordinálása
• felhasználók levelező programjának beállítása
• egyéb rendszer testreszabások
A Microsoft 365 bevezetése mind az felhasználók, mind az informatikai osztály számára számos előnyt hozott.
Az új levelezési szolgáltatást az dolgozók biztonságosan tudják igénybe venni bármilyen hálózatról, ahonnan van Internet hozzáférés illetve bármilyen levelezésre alkalmas készülékről (asztali számítógép, notebook, okostelefon, táblagép). A szolgáltatás stabilitása érezhetően növekedett, nincsenek fennakadások a mindennapi munkában a levelezés leállása miatt.
Az 50 GB-os postafiókok a jelenlegi felhasználási mód mellett várhatóan 10-12 év levelezésének tárolására elegendőek, így a lokális archívumok véglegesen megszűnhettek.