Adatlap


Esettanulmány címe:
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humánegészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egy állami kezdeményezés, amely az egészségügyi adatok centralizált kezelését és az egészségügyi szolgáltatások digitalizálását célozza Magyarországon. A COVID-19 járvány kiemelten rávilágított az EESZT portál és a hozzá kapcsolódó rendszerek fontosságára, amelyek kulcsfontosságúak voltak a járványkezelési folyamatok támogatásában.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A rendszert úgy terveztük, hogy az új digitális technológiát az egészségügyben alkalmazott legjobb nemzetközi gyakorlatokkal ötvözze. Magyarország lakosságát figyelembe véve a szolgáltatások rendelkezésre állásának, biztonságának és skálázhatóságának kezelése ilyen léptékben gondos tervezést igényelt. Mivel a betegellátás folyamata nem kerülhet veszélybe, nagyon jól skálázható architektúrában kellett felállítani, a legújabb generációs technológiát használva. A rendszert úgy tervezték, hogy nagyszámú egyidejű felhasználó mellett is gyors válaszidőt tudjon fenntartani.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Webtown gyors ütemben nyújtott fejlesztési szolgáltatásokat, és a világjárvány terjedésével párhuzamosan a platformon belül kiépítette a Covid Response rendszert. A csapat egy tesztelési időpontfoglaló alkalmazást épített, amelyet az Országos Mentő- és Sürgősségi Betegellátó Szolgálat használt. Az oltási szolgáltatásokat szintén a Liferayre építették, beleértve a meghívók küldésére, az időpontok kezelésére és az állampolgárok oltásainak igazolására szolgáló rendszereket.