Esettanulmány címe:
Üzleti intelligencia rendszer a fémszerkezet gyártásban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Tevékenységi kör: Fémszerkezet gyártása. Erősségeik közzé tartoznak a lemezvágás- alakítási hegesztési és CNC forgácsolás technológia. Az általuk gyártott bonyolult acélszerkezetek nagy pontosságú készre munkálása 6 db nagy munkaterű, horizontális elrendezésű CNC megmunkáló központon történik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Két rendszert használtak a cégnél: egy könyvelőprogramot és egy ERP rendszert vállalatirányításra. A számlák berögzítésre kerültek csak fejösszeggel a könyvelőprogramba, ami később berögzítésre kerül az ERP rendszerbe is, de már főkönyvi számokra bontva.
Mivel ezeket kézzel verik fel, ezért benne van a félreütés veszélye és a valóságban igen komoly hibákat is eredményezett, pld önköltség számítás, cikkár meghatározás kapcsán.
Hó végén két embernek egy napja volt, míg a két rendszerből lekérve a számlákat összeegyeztették, hogy egyezik-e a könyvelő programba felvitt összeg az ERP rendszerrel szereplő szétbontott összeggel.
Ez havi 16-20 munkaórát vett igénybe közvetlenül és közvetetten hibás adatokkal dolgozott húsz részleg 1 hónapon át.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldás egy adatbányászati eszköz volt, mely a két adatbázisban lévő adatokat egy felületre képes volt megjeleníteni ráadásul a nem egyezőségeket külön megjelölte a rendszer, így minimális munka volt a hó végi egyeztetés
Az adatbázisok összekapcsolásában a számlák referencia/számla számai adtak lehetőséget. Havi kb. 400 számla összesen nagyságrendileg 8-12.000 tételt jelentett havonta. Nem nehéz belátni, hogy ekkora mennyiségnél a legjobb jó szándék ellenére is akadhatnak hibák.
A felállított rendszer nem a hibák elkerülésében segített, hisz a struktúra az adminisztrációban nem változott a két sziget rendszer maradt továbbra is, hanem az adatok helyessége kapott egy kontrollt, ami a manuális figyelés helyett egy automata megoldás.