Adatlap


Esettanulmány címe:
ERP rendszer bevezetés a KERKO HUNGÁRIA ZRT.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A KERKO Hungária 1995 óta foglalkozik hidegburkolatok kis- és nagykereskedelmével. Termékprofil: minden, ami fürdőszoba és hidegburkolat. 4 telephely, 36 fő és nettó 1.6 milliárd forintos éves bevétel jellemzi a céget.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A munka természetesen egy komplett és minden területre kiterjedő felméréssel indult, melyet az elérendő célok pontos kitűzése előzött csak meg. Mivel a legfőbb cél az volt, hogy a program alkalmazkodjon egy már jól kialakult és átszervezésre nem szoruló cég munkafolyamataihoz, ezért a testreszabásra helyeztük a legnagyobb hangsúlyt. Egy korábbi DOS alapú nem hálózatos működésre kitalált nehézkes rendszer lecserélése volt a cél.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A teljes bevezetési folyamat végül 3 teljes évet vett igénybe, s ez volt a leghosszabb ilyen jellegű munkánk a fennállássunk óta. (Jelenleg átlagosan 1/2—1 év egy-egy nagyobb munkánk kulcsrakész átadása.) Az éles tesztelés során is ütköztünk problémákba, pl. kiderült, hogy az internet sávszélesség nem minden telephelyen éri el a szükséges minimumot, így sok helyen lassú volt a munkavégzés. Itt végül a távoli asztali kapcsolat a központi szerverre bizonyult a leggyorsabbnak, ami a mai napig így működik, jó sebességgel. Nyereségek: A kimutatásokat, jelentéseket hagytuk a legvégére. Itt jól kihegyeztük a cég „műszerfalát” azokra a kimutatásokra, amelyekre valóban szükség van a vezetéshez. Ezek szűrhetőek, kereshetőek és lehetővé teszik az adatbányászatot (lefúrást) is. Az információk folyamatosan áramlanak a telephelyek között, mindenki mindent lát (jogosultságtól függően persze), így minden azonnali és online, késés nincs semmilyen szempontból. Ez persze az utólag illesztett webshopra is igaz, ami szervesen összenőtt (ügyfelek, rendelések, kiszállítások) a vállalatirányítási rendszerrel.