Adatlap


Esettanulmány címe:
Barion bankkártyás fizetés bevezetése a Lumenetnél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Light1 Shop Kft. (Lumenet, korábban Vilagitas.eu) világítástechnikai termékek kereskedelmével foglalkozik. 2012 nyarán nyitotta meg áruházát, a forgalmuk legnagyobb része online eladásból származik. 2016. februárig több mint kétmillió látogató, bő 50 000 online rendelését szolgálták ki. Ugyanekkor már tizenegy munkatársuk áll vásárlóik rendelkezésére és Magyarország meghatározó világítástechnikai e-kereskedőjévé nőtték ki magukat. Új, közel 300 m2-es irodájukban egy speciális logisztikai rendszert építettek ki, így a körülbelül 25 000 raktáron lévő termékük bármelyikét akár aznap el tudják juttatni az ország több mint 60 Foxpost csomag automatájába, vagy másnapra a vásárló otthonába. A cég árbevétele 2015-re 260 millió forint fölé emelkedett, mely azóta is folyamatosan növekszik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Napjainkban, a globalizációnak és a technológia fejlődésének köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a kereskedelem új, hatékonyabb és kényelmesebb módszereket alkalmazzon a termékek értékesítésére. A számítástechnika és az internet megoldotta, hogy megszülethessen az elektronikus kereskedelem, ahol az alkalmazott fizetési megoldások is egyre kényelmesebbé és egyszerűbbé válnak. A világban összességében a vásárlások 90%-ának ellenértékét online bankkártyás fizetéssel egyenlítik ki. Magyarországon ez az arány jelenleg nem haladja meg a 15%-ot. A két szám mutatja, hogy milyen mértékű és ütemű fejlődésre számíthatunk a következő években. A vásárlók egyre inkább igénylik az online bankkártyás fizetést, amely egy 2015-ös felmérés alapján az internetes áruházak alig több, mint 40 százalékában elérhető. A Lumenet már korábban felismerte a bankkártyás fizetés előnyeit és a Barion bevezetése előtt a piacon elérhető legolcsóbb online fizetési szolgáltatóval dolgozott, a Borgunnal. A szolgáltató ismertsége Magyarországon azonban alacsony volt, mely erős hatással volt az online fizetések arányára. Ezen kívül a külföldi székhelyű szolgáltató chargeback eljárási módja - a többi ismert szolgáltatóhoz hasonlóan - a webshopra hárított minden felelősséget, sőt ennek előfordulása esetén további 5000 Ft büntetéssel sújtotta, emellett nem nyújtott jogi segítséget sem az ilyen esetek rendőrségi bejelentésében. További probléma volt a Lumenet számára a kezelési költség és az utalási idő. A hagyományos online elfogadás modellje álláspontjuk szerint elavult, hiszen minden egyes forint, mely a vevőktől eljut a beszállítókig két tranzakciós költséggel terhelt, mely egyértelműen csökkenti egy vállalkozás nyereségességét, a hosszú átfutási idő pedig egy gyorsan fejlődő vállalkozásnak több szempontból is probléma: az árukészlet finanszírozásában és a rendelés feldolgozásában is. Ezekre a problémákra adott választ a Barion.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Zabari István, a Lumenet ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: A Lumenet A Bariont vevőink hamar megszerették és mint magyar szolgáltatót, örömmel használják. A Lumenet dinamikusan növekvő árukészletének finanszírozásában óriási segítség, hogy a vevők által kifizetett (és az esetek többségében raktáron lévő) termékek árát azonnal fel tudjuk használni beszállító finanszírozásra. Az e-pénz forma menetesül a tranzakciós díjtól és a Barion utalási költségei össze sem hasonlíthatók más banki szolgáltatók költségével. A Lumenetet működtető Lumenet Kft szintjén a banki költségek havi több százezer Forinttal csökkentek, melyből egy új munkatársunk fizetését és tisztességes munkakörülményeit finanszírozzuk a Barionnal történő együttműködésünk kezdete óta. Az új munkatárs feladata a Lumenet online felület termékbővítése, tartalom és fotók felvitele, mely végsősoron új vevőket, nagyobb bevételt hoz a Lumenetnek.