Esettanulmány címe:
Extreme Digital webáruház
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A közös munka kezdetén az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú webáruháza volt. Amikor a 2001-ben alapított vállalat webshopjának napi akár 200 ezer látogatót kellett kiszolgálnia a kelet-közép európai régió több országában, elérkezett az idő a megújulásra. A termékkínálat a klasszikus műszaki termékek (TV & szórakozás, notebook & IT, tablet & okostelefon, fotó & videó) mellett a háztartás, az otthon és az iroda egyre több szükséges eszközét, újdonságát tartalmazza
A webáruház megújításához nem csupán új megoldásokat kellett alkalmazni, a meglévő rendszerek integrálása, valamint a termékek, vásárlók és tranzakciók teljes, több mint tíz év alatt bővülő adatbázisának migrálására is szükség volt. A projekt során jól skálázható, reszponzív designnal rendelkező webáruházat alakítottunk ki saját fejlesztésű portál motorunk segítségével.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A legnagyobb kihívás a különböző elvárások egyidejű kiszolgálása volt. Úgy kellett zökkenőmentesen átalakítunk egy óriási, több nyelven futó integrált rendszert annak minden elemével, hogy a SEO optimalizálás, a vásárlói élmény, és a folyamatosan változó ügyféligények sem sérülhettek.
Az alapos előkészületeknek köszönhetően az átállás olyan jól sikerült, hogy a keresőkből érkező forgalom csupán ideiglenesen mutatott néhány százalék visszaesést. Egy hasonló mértékű váltás során nem ritka, hogy egy honlap az organikus forgalmának tizedét is elveszíti.
A legfontosabb ügyféligények:
- a nagy, integrált rendszer zökkenőmentes átalakítása
- a több nyelven futó website minden elemének megújítása
- több mint 10 év forgalmi adatainak megőrzése
- rugalmas alkalmazkodás a folyamatosan változó ügyféligényekhez
- fókuszban a vásárlói élmény
- jelentős SEO optimalizálás
- fejlett jogosultságkezelés az adminisztrációs platformon
- skálázhatóság
- reszponzív design
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Technológia: A megvalósítást az alábbi technológiai alapokon hajtottuk végre: PHP Symfony Framework, Virgo Corbis,MySQL,Apache Lucene
Fontosabb kihívások:
- Összetett integrált rendszer
Az ED rendszere több mint 30 háttérrendszerrel áll kapcsolatban (hitelintézetek, szállítócégek, ár-összehasonlító oldalak stb.) ezért jelentős feladat volt a webáruház ökoszisztémájának feltérképezése és a „pókháló” minden elemének javítása, átalakítása. Az integrált rendszer zökkenőmentes átállását nehezítette, hogy bizonyos külső rendszerek esetében nem volt mód tesztelési fázisra.
- Jelentős adatmennyiség
Mivel az alapfeladat egy több mint 10 éve működő webshop átalakítása volt, külön figyelmet kellett fordítani az évtizedes adatmennyiség megőrzésére, hiánytalan átmentésére. Részben ennek ellenőrzésére – illetve egyéb hibák kiszűrésére – az élesítés előtt kb. 1 hónapig béta tesztelés zajlott, meghívott, de valós vásárlókkal.
- Változó ügyféligények
A hosszú fejlesztőmunka, és a gyors piaci mozgások miatt – pl. menet közben egy új regionális site indulása, egyes szállítócégek kiesése – az ügyféligények jelentős változáson mentek keresztül. A Virgo Systems a munka során alkalmazott agilis metodikának köszönhetően, amely magában foglalja az ügyféllel folytatott szoros együttműködést, jól tudott reagálni az új körülményekre, és a felmerülő kihívásokra.