Adatlap


Esettanulmány címe:
Egy elektronikai alkatrészeket gyártó- és kereskedő kisvállalkozás fejlesztése myCentury termékcsalád moduljainak bevezetése révén.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Jelen vállalkozás 2001-ben alakult, s immáron országos kereskedelmi hálózattal rendelkező elektronikai alkatrészgyártó- és kereskedő vállalkozássá nőtte ki magát. A cég meghatározó piaci szereplővé vált az évek folyamán, a KKV szektor tagjaként jelentős hozzájárulással bír a hazai gazdasághoz, illetve 16 fő foglalkoztatásával a munkaerőpiachoz. A vállalkozás 350-400 állandó partnerrel rendelkezik, s közel 900 viszonteladóval tart fent folyamatos kapcsolatot. Partnereik között jelentősebb elektronikai alkatrész nagy- illetve kiskereskedő is megtalálható. Továbbá, országos kereskedelmi hálózatának köszönhetően kisebb végfelhasználók, illetve egyéni vásárlók is részét képezik folyamatosan bővülő vevőkörüknek.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az esettanulmányban leírt vállalkozás a korábbiak folyamán csak számlázó programot használt pénzügyi folyamatai lekezelése érdekében. Ellenben, a piaci versenyképességének fenntartása és saját ügyviteli folyamatainak lekezelése érdekében egy olyan webáruház kialakítását kezdeményezte, amely egy komplex, moduláris felépítésű vállalatirányítási rendszerrel összehangoltan képes együttműködni. A webáruházzal összekapcsolt vállalatirányítási rendszer bevezetésének köszönhetően a vállalkozás ügyviteli folyamatai teljes mértékben lekezelhetővé váltak a pénzügyi területtől kezdve a gyártási területen át az elektronikus iratkezelésig. A modulok használatának köszönhetően a vállalkozás könnyebben tudja menedzselni operatív folyamatait, a felmerülő problémák megoldása is könnyebbé vált.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az elektronikai alkatrészgyártó- és kereskedő vállalkozás működési folyamataiba az alábbi célterületeket érintve került bevezetésre vállalatirányítási rendszer: - pénzügyi, számviteli terület - beszerzési, logisztikai terület - vállalati CRM, értékesítés terület - gyártási terület - humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés - kontrolling és döntéstámogatás - elektronikus iratkezelési megoldás - internetes értékesítés (vállalati webáruház) A vállalatirányítási rendszernek és a hozzá kapcsolódó vállalati webáruháznak köszönhetően optimalizálásra kerültek a cég belső folyamatai, a munkaerő-ráfordítások, a raktárkészletek, a ki-és bejövő számlák révén megállapított pénzügyi egyenlegek, melyek révén évről-évre kimutatható megtakarítások jelentkeznek, tovább erősítve a cég fejlődési lehetőségeit. A fejlesztésnek köszönhetően az összes folyamatra kiterjedő szabályozott működtetési és ellenőrzési rendszer került kiépítésre, az ehhez kapcsolódó személyi kompetenciák, döntési jogkörök pontosan meg lettek határozva és a szükséges információs hátteret is megteremtették.