Esettanulmány címe:
Vállalati tanácsadás az SK Borcsa Kft. részére.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az SK Borcsa Kft 2000 januárjában alakult, jelenleg 5 fős családi vállalkozás. A tulajdonos Németországban szerzett tapasztalatait kamatoztatva alapította meg 2000 januárjában saját borkereskedő cégét Kecskeméten. Ettől az időponttól folyamatosan, megszakítás nélkül működik a vállalkozás változatlan formában, egyre növekvő, bár nem elég erős volumenben növekvő bevétellel.
A cég Magyarország és külföld csúcskategóriás boraival, pálinkáival, pezsgőivel és ehhez kapcsolódó kiegészítő termékekkel (pohár, dugóhúzó, szakkönyvek, kézműves csokoládé, stb.) foglalkozik, kis és nagykereskedésként.
A kereskedés Kecskemét belvárosának szívében egy exkluzív boltból és a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségekből áll (raktár, tárgyaló, stb.). A bolt a turisták által is nagy létszámban látogatott kecskeméti nevezetességek, illetve a harangjátékáról híres Városháza, Cifrapalota közelében helyezkedik el. Így nem csak a törzsvásárlói, egyéb alkalmi vevőkre, de az átmenő forgalomra is tudnak alapozni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás minőségi termékei iránt mutatott egyre nagyobb kereslet mögött nincs egy tudatos és intenzív marketing stratégia és ezzel együtt megtervezett marketing tevékenység. A vállalkozás jelenlegi jó forgalmát az erősen feltörekvő konkurencia is veszélyezteti. Megoldandó feladat az új üzleti lehetőségek megtalálása, szélesebb piacra való terjeszkedés, és ezek megfelelő marketing stratégia mentén történő elérése.
A megfelelő marketing aktivitás, és a kiaknázatlan szolgáltatási lehetőségek hiányában a kis- és nagykereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozás kapacitáskihasználtsága egyre kevésbé felel meg a bolthoz fűződő elvárásoknak. Erősebb márkaépítést tervez a cég új célcsoportok megszólításával. Az eddigi belföldi piacon történő megjelenés kiegészítéseként a kft. célul tűzte ki külföldi vásárlói célcsoport elérését, többek között nemzetközi piacra is kilépő webshop-pal. Így a vállalkozás már online kereskedelmi forrásokból is kívánja bevételeit növelni.
Egy hatékonyan és funkcionálisan az értékesítési volumen növelésére törekvő, önálló borturisztikai portált kívánnak létrehozni, mellyel Kecskemét és vonzáskörzetébe érkező egyéni és csoportos turistákat szeretné bevonzani. Az új honlap teljes felépítésében, keresőoptimalizáltságának megtervezésében, az erre vonatkozó feladatok elvégzésében szeretnék szakértő segítségét kérni. Az új honlap webshop funkcióval is rendelkezne, hogy a jelenleg is működő házhoz szállítási szolgáltatás online felülettel is támogatva legyen.
A célcsoport vásárlói szokásában felfedezhető, hogy a webes eszközhasználatban a mobileszközök aránya drámaian növekszik. A vásárlóerő hiánya miatt és az új szokásokhoz alkalmazkodva, mint új marketingeszköz szükségessé válik egy mobilalkalmazás megtervezése és kifejlesztése. Nemcsak új vásárlókat vonzana, de a viszonteladók is gyorsabban és egyszerűbben tehetnék meg rendeléseiket, de ösztönözné a már kialakult vásárlói kör lojalitását is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalkozás eredményes működésének alapja egy jól átgondolt és a vállalkozás működésének minden területére kiterjedő marketingtervezés. A legalapvetőbb célunk, hogy a fejlődés elérése érdekében a lehetőségeket megvizsgáljuk, és a megfelelőnek ítélt cél eléréséhez szükséges lépéseket, erőforrásokat, időtartamokat, valamint a várható eredményeket felsorakoztassuk a helyes gazdasági döntések meghozatalához. Ezen célok eléréséhez a következő tanácsadói tevékenységekre van szükség:
Személyes konzultációk során átvilágításra kerül a pályázó termékpalettája, a fejlesztésre váró információtechnológiai infrastruktúra.
Megvizsgáljuk a piaci lehetőségeket primer kutatások segítségével
A vállalkozás piaci értékesítési tevékenységének szervezésében és irányításában felmerülő piackutatással, eladással, piaci tervezéssel kapcsolatos feladatok végrehajtása
Reklámmal és egyéb üzleti kommunikációval kapcsolatos feladatok végrehajtása. A marketing stratégiával meghatározzuk, hogy a vállalkozás mely piacon és kinek kíván értékesíteni, milyen úton juttatja el szolgáltatását a célpiachoz, és a teljes folyamatot milyen marketingkommunikációval fogja támogatni.
az alkalmazásfejlesztés során feladatunk, hogy megtaláljuk az üzletileg legalkalmasabb koncepciót, a technikai specifikáció megfelelő dokumentumaival kiegészítve. Az applikációt alkalmassá tesszük arra, hogy minden - a választott operációs rendszerben működő - verziójú mobiltelefonon elérhető legyen.
az új weboldal specifikáció megalkotásakor egy átfogó képet adunk a jövendő oldal működéséről, felmérjük a vállalkozás új weboldalához fűződő célokat. Meghatározzuk a leendő oldal funkcióit, az ehhez használt eszközöket, majd a technikai részleteket pontosítjuk.
az online hirdetés adta lehetőségek felsorakoztatásával megkeressük a vállalkozás számára rövid, közép és hosszú távon biztosítható legoptimálisabb és költséghatékony megoldásokat.