Esettanulmány címe:
A Veno-Med Kft. B2B és B2C információs weboldalának fejlesztése.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Veno-Med Kft. 1996 óta foglalkozik gyógyászati segédeszközök forgalmazásával Magyarországon. A legtöbb forgalmazott márka esetében ha nem is kizárólagos, de a legnagyobb hazai forgalmazónak számít. Egyaránt foglalkozik viszonteladóknak és végfelhasználóknak történő értékesítéssel, utóbbi kizárólagos színhelye a vállalkozás újpesti mintaboltja. A vállalkozás 5 főt foglalkoztat, ettől szezonálisan minimális eltérések előfordulhatnak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás ügyfélakvirálása korábban kizárólag személyes illetve gyártói ajánlásokra, különféle rendezvényeken, kiállításokon való megjelenésekre, az ezeken szerzett személyes kapcsolatokra alapult. Időközben azonban ez elégtelenné vált, különösen a hazai Internethasználat általánossá válásával. Forgalmazóként hiányzott az egységes információs felület, ami a potenciális viszonteladók illetve vásárlók számára egyértelművé tette volna a kapcsolatfelvétel lehetőségeit, a vásárlás módját, illetve tájékoztatott volna az elérhető termékek köréről. Ezen felül a forgalmazott gyógyászati segédeszközök jelentős részére igaz, hogy nagyon pontosan le kell mérni azt a testrészt, amire alkalmazni kívánja a végfelhasználó, nem megfelelő méret esetén ugyanis nem fejtik ki a kívánt hatást. Ezekhez a speciális, termékkörönként, de akár termékenként is eltérő mérési módokhoz, információkhoz mindenképpen személyesen be kellett fáradni a mintaboltba, de ez legfeljebb a budapesti lakosok számára volt életszerű alternatíva.
További nehézséget jelentett, hogy bemutatni kívánt termékkörök igen széles skálán mozognak aszerint, hogy az egyes termékeknél milyen lényegi, illetve kiegészítő információkat kell megjeleníteni, ennélfogva igen nehezen foglalhatók egységeses rendszerbe, akár a tervezett weboldal logikai felépítéséről, akár a vizuális megjelenés milyenségéről legyen szó. Az üzleti probléma lényegében tehát kettős volt, egyfelől szükség volt az ügyfélakvizíciós csatornák kiterjesztésére, illetve egy olyan általános információs felületre, ami megkönnyíti a potenciális ügyfelek tájékozódását, ezáltal csökkenti a kollégákra nehezedő nyomást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Veno-Med Kft. számára egy letisztult, viszonylag egyszerű, mégis kiemelkedően rugalmas online felületet fejlesztettünk. A weboldalt nem választottuk szét külön B2B illetve B2C ügyfeleknek szóló részekre, mivel a két célcsoport számára szükséges információk igen nagy átfedést mutatnak. Ehelyett előzetes céltól függetlenül az oldalra érkezőket egységes termékbemutató felület fogadja, a viszonteladóknak szóló információkat pedig egy dedikált aloldalra válogattuk össze.
Az oldal tartalma egy egyéni fejlesztésű CMS rendszeren keresztül alakítható, melynek legfőbb ismérve a rugalmasság: lényegében bármilyen elképzelt struktúra kivitelezhető általa az arculati megkötések betartása mellett, az egyes aloldalakba akármilyen típusú multimédiás elem beilleszthető.
A CMS részeként olyan SEO rendszert fejlesztettünk le, mely segítségével az újonnan létrehozott oldalak szükséges metaadatai automatikusan kitöltődnek azaz nem feltétlenül igényelnek emberi beavatkozást, ugyanakkor ha mégis ez lenne az igény, úgy az egyedi metainformációk külön-külön is szerkeszthetők. Az ügyfélakvirálást segítendő a fejlesztés során kifejezetten ügyeltünk a digitális online kampányok igényeire, ennek megfelelően valamennyi aloldal egyéni URL-el rendelkezik, az egyes hirdetési platformok követő kódjai pedig akár a CMS rendszeren keresztül is befűzhetők.
A fejlesztést követően az ügyfélmegkeresések száma jelentősen megnövekedett, külön online kampány nélkül is, ugyanakkor míg ezek korábban elsősorban telefonon, vagy a mintaboltban személyesen történtek, addig a weboldal élesítését követően egyre inkább az elektronikus csatornák kerültek előtérbe. Ennek köszönhetően szervezetté, visszakereshetővé vált a megkeresések kezelése, jelentősen csökkentve a munkatársak mindennapos munkaterhét, illetve megnyitotta az utat új üzleti lehetőségek előtt is: jelenleg kísérleti jelleggel, korlátozott termékkörrel egy kapcsolódó webshop tesztelése zajlik.