Adatlap


Esettanulmány címe:
BMS rendszer bevezetése a Líra Könyv Zrt-ben
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Líra Könyv Zrt. a könyvpiac egyik legnagyobb szereplője. Két raktárbázissal rendelkezik, ahonnan a 40 boltból álló saját bolthálózatot, valamint 20 franchise boltot és az áruház láncokat látják el készlettel. Emellett a két web-áruház forgalma évről évre nő, így az online rendelések teljesítése szintén kritikus folyamattá vált.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A BMS bevezetése előtt parciális szoftvereket használtak: bolti rendszer, könyvelési rendszer, központi nagyker rendszer, nagyker online rendszer, amelyek nem voltak integrálva. Elsődleges feladat volt a különböző rendszerek integrálása, a pénzügy-számvitel, kontrolling rendszer bevezetése, az ügyféltörzs és a 100 ezres cikktörzs adatok konszolidálása. A bizományosi készletkezelés megoldása, az egységes fogyásjelentések előállítása.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésével konzisztenssé váltak a törzsadatok, a készlet nyilvántartások. A vezetőség naprakész információt kap online a boltonkénti forgalomról, a bevételek, készletek, fedezetek alakulásáról a likviditási helyzetről, az akciók hatásáról, a vásárlások számáról, stb. Mindezt összehasonlítva az előző év azonos időszakával, illetve a tervhez képesti alakulásával. A folyamatokban jelenetős mértékű automatizálást hajtottunk végre, melynek eredményeképpen pl. az online rendelések kiszedési és csomagolási folyamatát jelentősen felgyorsítottuk. Így a black fryday-n beérkezett 10.000 online rendelést sikerült 2 nap alatt teljesíteni.