Adatlap


Esettanulmány címe:
Vegyipari cég termeléskövetés és raktárirányítás automata targoncákkal
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Dél-Alföldön működő háztartási, vegyi és kozmetikai termékeket gyártó vállalkozás, mely több, Magyarországon is ismert márka gyártója. A vállalat 120-150 embert foglalkoztat, több műszakban termel. A termék portfólió gerincét adják a lakossági és kórházi kézfertőtlenítők, tisztítószerek és finomkozmetikai készítmények. A portfólió fő területei az alkohol bázisú fertőtlenítőszerek, borotválkozási szerek, parfümök, hajtógázas termékek (dezodorok, légfrissítők), natúr testápoló szerek valamint a biocid termékek (fertőtlenítő és rovarirtó szerek) A vállalat a termékeit magyar piac mellett több európai országba is exportálja, árbevétele és nyereségessége évről-évre dinamikusan nő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalat a dinamikus növekedésnek köszönhetően egy átfogó digitalizációs fejlesztésbe kezdett annak érdekében, hogy a több százas termék szortiment gyártását, alapanyag kezelését, a gyártási folyamatok nyomon követését, a készáru kezelését korszerűsítse. A beruházás során megvalósult egy új, 5000 raklap kapacitású magas raktár, amely teljesen automata targoncák által kiszolgált. A gyártási folyamatok során a magas minőségbiztosítási előírások miatt rengeteg adminisztráció papír alapon zajlott a vállalatnál. A minőségirányítási rendszer megkövetelte, hogy az egyes alapanyagok nyomonkövethetőek legyenek az alapanyagraktártól a késztermékig. Ennek digitalizációja elengedhetetlen volt a hatékony működéshez. A több telephelyen végzett készáru raktározás és logisztika az új raktár megépültével összevonásra került, a gyártással egy helyszínre.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A beruházás célja volt egy olyan, a meglévő vállalatirányítási rendszerrel együttműködő termeléskövetési és raktárirányítási rendszer bevezetése, mely képes együttműködni a megvásárolt automata targoncákkal. A Smartindy Kft. az M3 WMS rendszer és termeléskövetési rendszer testreszabott változatát javasolta bevezetni. A bevezetett rendszer az alapanyag raktár készleteitől a készáru raktár kiszolgálási folyamatáig felügyeli és irányítja a vállalat gyártási tevékenységét. Adminisztrálja az alapanyagok beépülését a termékekbe, biztosítja, hogy konkrét termékről visszakereshető legyen az összes gyártási információ (milyen alapanyagból lett gyártva, melyik gépsoron készült, milyen csomagolásba lett csomagolva. A raktárirányítási rendszer feldolgozza az ERP rendszerből érkező rendeléseket, irányítja a betárolást/komissiózást végző automata targoncák és raktári dolgozók munkáját. A rendszer kialakítása révén nőtt a gyártás hatékonysága, csökkentek az adminisztrációra fordított idők, javult a minőségellenőrzés, gyorsabb és hatékonyabb lett a raktári munka, nőtt a kapacitás. Az M3 rendszer valósidejű adatokkal látja el az ERP rendszert, így a beszerzők, gyártásvezetés, operatív dolgozók és értekesítők is valósidejű adatok alapján dolgozhatnak, hozhatnak döntéseket és beavatkozhatnak a folyamatokban. Egy valóban XXI. századi, digitálisan fejlett vállalati működést segített elő a rendszer bevezetése.