Esettanulmány címe:
Korszerű hibrid megoldás a hatékonyság jegyében
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A vállalkozás szerszámgép kereskedelmével és szervizelésével foglalkozik.
Éves árbevétele 700 millió - 1 milliárd forint között mozog, statisztikai létszáma 19 fő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A partner saját üzemeltetésben oldotta meg informatikai rendszerét. Az alapítás óta folyamatosan vásárolt számítógépek és szoftverek egységessége az évek során elmúlt. A szerverszoftvert a gyártó már nem támogatta, a kiszolgáló számítógép háttértára megtelt, az adatok mentése nem volt megoldva. A saját maguk üzemeltetett levelező rendszer gyakran kéretlen levelekkel árasztotta el a világhálót, így a szolgáltató többször szüneteltette náluk a szolgáltatást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldási javaslatunk egy hibrid megoldásra irányult.
Az ügyfél levelezését a felhőbe irányítottuk. Az elektronikus levelek levélszemét- és vírusszűrését valamint a rendszer frissítésével járó feladatokat a szolgáltató látja el.
A szervert, valamint az azon futó szoftvereket kicseréltük, illetve frissítettük. Megoldottuk a biztonságos adatmentés problémáját is. A kliens gépek cseréje során az irodai szoftverek amortizációját szintén előfizetéses konstrukcióval kerültük ki.
Az átállás során a folyamatos munkavégzés biztosítva volt a felhasználó vállalkozás számára.
Az ügyfél egy jól működő rendszert kapott. A szoftverek szolgáltatásként történő vásárlása (előfizetése) egyrészt garantálja a rendszer egységét, homogenitását, másrészt kiszámíthatóvá teszi az IT-működtetés költségét.