Esettanulmány címe:
AutoSoft AMS szoftver bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Márkától független autójavító cég, 4 emelővel, összesen 6 állással.
Budapest környéki vállalkozás, 10-12 fővel.
Személyautó javításra szakosodtak, de azon belül is képesek elvégezni speciálisabb karbantartásokat, mint például automata váltók karbantartását, olajcseréjét is.
Jó minőségű munkájuk révén jelentős ügyfélkörrel rendelkeznek.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy ilyen vállalkozás már igényli azt, hogy a folyamatok kezelhetőek legyenek.
Nem lehet fejben tartani mindent, mert akkor óhatatlanul elfelejtődnek dolgok.
Melyik ügyféllel mi volt megbeszélve, mit vállalunk, mennyiért.
Mikor hozza? Mit ígértünk?
Amit csináltunk ki lett fizettetve, vagy vannak elmaradások?
Ha baj van vissza tudom keresni mikor mit csináltunk?
Ami van raktáron azt használjuk, vagy mindig rárendelünk, mert az könnyebb?
Ki mennyi bevételt hoz a cégnek? Kit hogyan fizessenek meg, és miért pont úgy?
Hogy áll a cég? Bevételek alakulása?
Törvényeknek könnyű megfelelőség? Perek elkerülése?
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A partner által megfogalmazott igényeknek megfelelően oktatással együtt elkezdődött egy tesztidőszak.
Ennek kettős célja volt. Egyrészt a dolgozók kiképzése, mert bármilyen jó szoftvert lehet valakinek adni, de ha nem tudja jól használni, vagy nem tudja kihasználni, akkor csak elpocsékoltuk a lehetőséget.
Másrészt az AutoSoft AMS elég változatos felhasználó igényeket is ki tud szolgálni rugalmassága okán. De ezeknek az igényeknek a megfogalmazása többnyire ment közben szokott megtörténni, amit akkor így figyelembe tudunk venni.
Némi gyakorlás után az éles indulással együtt átadásra kerültek az eddig fellelt problémák, elvárások.
Persze a folyamat itt nem ér véget, csak elkezdődött. Innentől az ügyféllel fenntartott kapcsolatunk alapján a rendszer további csiszolása történik.
A cél a gyors és hatékony működés.
A megrendelő által megfogalmazott problémák maradéktalanul megoldásra kerültek.
Ki is derültek számszerűen az eddig elfolyt összegek, amit a káoszos működés okozott.
A cég nyeresége nőtt, és ez is volt a cél.
Sajnos az átlátható működés nem mindenkinek tetszett, volt lemorzsolódás is, ami mint később kiderült, nem volt véletlen.