Esettanulmány címe:
MyLION ERP bevezetése egy 20 fős gyártó és kereskedelmi cégcsoportnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Két céget szeretnénk bemutatni. Az egyikük serlegeket, sport relikviákat gyárt, másikuk pedig ezekkel a termékekkel kereskedik. A gyártócég alkatrészeket importál az EU területén belülről és kívülről és ezekből az alkatrészekből megrendelés alapján, illetve készletre is késztermékeket gyárt. A kereskedelmi cég a beérkező kis- és nagykereskedelmi megrendeléseket teljesíti, illetve a késztermékekre egyedi emblémázást készít. A megrendeléseket webáruházon keresztül is fogadják. Az ügyfelek kiszolgálása üzlethelyiségben személyesen, illetve futárszolgálattal történik.
A két cég kereskedelmi és pénzügyi elszámolásokat végez egymás között.
A két cégnél nincs informatikai osztály.
Többnyire Apple számítógépeket használnak
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cégcsoport azt tűzte ki célul, hogy a korábbi Windows alapú vállalatirányítási rendszerét lecseréli modern, Apple gépeken is működő felhőalapú rendszerre. Fontos cél volt, hogy a gyártási folyamatot is informatikával támogassák, amit korábbi rendszerben nem tudtak megoldani. Ezen kívül fontosnak tartották, hogy integrálni lehessen a rendszert az általuk használt szoftverekhez, hogy elkerüljék a dupla adatbevitellel kapcsolatos többletidőt és emberi hibákat. A továbbfejleszthetőség, további integrálhatóság pedig kezdeti alapfeltétel volt.
Az alábbi feladatokra kellett megoldást szállítani:
- Cikktörzs importálása
- Beszerzési rendelések kezelése
- Gyártási folyamatok kezelése
- Áru érkeztetés és kiadás kezelése, készletvezetés
- Ajánlatkészítési folyamat támogatása
- Belföldi, EU-n belüli és EU-n kívüli, különböző pénznemű vevői rendelések, számlák kezelése, ajánlatból rendeléskészítés, rendelésből számla
- Rendeléstételekhez emblémázás megadásának lehetősége
- Eltérő kiszolgálási folyamat azonnali vásárlásnál és megrendelésnél
- Készletfoglalás
- Raktári folyamatok támogatása (kiszedés, összekészítés, telephelyek közötti átadások, stb.)
- Raktári folyamatok kezelhetők legyenek táblagépen
- Rendelések alapján díjbekérő, díjbekérő alapján előlegszámla
- Házipénztár kezelés (bevétel, kiadás, zárás, napló)
- Bank kezelés (napi import, automatikus kiegyenlítés, kézi kiegyenlítés)
- Vevői kintlévőségek kezelése
- Futárszolgálat integráció, futárcímke nyomtatás
- Webáruház integráció
Kiemelten fontos volt a folytonosság érdekében a korábbi rendszerből a partneradatokat, termékeket, szolgáltatásokat, rendeléseket, szállítóleveleket, vevőszámlákat az új rendszerbe bemigrálni (áttölteni).
Szintén kiemelten fontos volt, hogy a natív programokban megszokott gyors adatbevitel az új webes rendszerben is biztosított legyen.
Nagy hangsúlyt helyeztek arra is, hogy a rendszerben minél kevesebb lépésből lehessen egy műveletet elvégezni
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az üzleti igények többségét a MyLION teljesítette, de több helyen a kéréseknek eleget téve változtattunk a szoftveren. A fejlesztési folyamatokat agilis fejlesztési módszertannal végeztük. Ennek előnye, hogy a bevezetés során felmerülő, előre nem látott üzleti igényeket rugalmasan be lehet illeszteni a fejlesztési folyamatba, illetve a hátra lévő feladatok prioritásait „menet közben” is lehet változtatni. Arra is lehetőség van, hogy ha a megrendelő nem tudja pontosan, hogy mire van szüksége, akkor elkészítünk egy olyan prototípusát az adott funkciónak, ami alapján már tudják jelezni, hogy mi jó és min módosítsunk.
A szoftvert szakaszosan szoktuk bevezetni, most is így történt. Először a kereskedelmi cég egy felhasználói csoportja kezdte el élesben használni a MyLION-t. Ezt a szakaszt a tudatos tapasztalatszerzésnek szánjuk, hogy a felhasználók el tudják dönteni, hogy mi kényelmes és min érdemes még változtatni. Hiányzó funkciókra, módosításra szoruló folyamatokra is fény szokott derülni ilyenkor, a kereskedelmi cég esetében is így történt.
Az ebben a szakaszban felmerülő feladatokat többnyire magas prioritással látjuk el közösen és így az eredeti feladatsor elejére kerülnek.
A második lépcső a kereskedelmi cég összes dolgozóját érintő szoftver-váltás volt a korábbi rendszer teljes elhagyásával.
Végül a harmadik lépcső a gyártó cég bevonása volt.
A bevezetés óta a cégcsopornak nem kell bajlódnia a Windows távoli asztal okozta kellemetlenségekkel (pl. kapcsolatszakadás) és mivel ezek nem zökkentik ki a dolgozókat, nagyobb lett a munkakedv, ezáltal a hatékonyság.
Nőtt a cégcsoport megbízhatósága köszönhetően a korábbinál strukturáltabb rendszernek.
Könnyebben járnak utána egy-egy információnak, mert a rendszer a korábbinál több információt tárol és jelenít meg.
A cégcsoport a rendszer jövőbeli testre szabására bármikor tud igényt bejelenteni, a rendszer együtt tud fejlődni velük.
A MyLION-nal hatékonyságot növeltünk és biztonságot adtunk.