Adatlap


Esettanulmány címe:
Autóipari termelés SAP Business One rendszer támogatással
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ratipur Kft. TEAOR kód:2932 A társaság 200 munkatársat alkalmaz és a 2016-os üzleti évben várhatóan 7,5 millió EUR forgalmat és 0,8 millió EUR üzemi eredményt fog elérni. Ebből a POLYTEC-csoport szempontjából kereken 30% a belső forgalom. Tevékenységek szerint: Poliuretán habosítás: Termékeink túlnyomó része félkemény integrál hab felhasználásával készül, de növekvő mennyiségben dolgozunk fel kemény- és lágy poliuretán habot valamint speciális energialenyelő habokat. Szerszámgyártás: Műgyanta- és fémszórt felületű műgyanta szerszámok gyártása. Utómunkák: sorjázás, ragasztás, betétkészítés, csomagolás, raktározás CAD tervező csoportunk folyamatosan autóipari projekteken dolgozik de más iparágakban is rendelkezünk referenciákkal. CAD fejlesztőink elsősorban Unigraphics, CATIA adatokkal dolgoznak. Autóipari termékeink: Motorburkoló elem, Műszaki habelem, Energiaelnyelő elem, Oldalcsík, Lökhárítócsík, Sárfogók, Sárvédőszélesítés, Küszöbszélesítés, Csomagtértálca Ügyfelek: Audi, BMW, Volvo
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Műanyagipari elsősorban az autóiparban megjelenő termékek gyártásának követése, kereskedelme, a megrendelő partnerekkel való SAP EDI kommunikáció kialakítása, és követése, az egyes autógyártó cégek elvárásainak megfelelő interfészek kiépítése és hagyományos ügyviteli feladatok, melyek kiterjednek az alábbi területekre: poliuretán habosítás, szerszámgyártás, utómunkák: sorjázás, ragasztás, betétkészítés, csomagolás, raktározás, az egyes termékek, mint főleg autóipari termékek: Motorburkoló elem, Műszaki habelem, Energiaelnyelő elem, stb. gyártásának követése.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az SAP Business One rendszer teljes beszerzési láncának, értékesítési láncának, logisztikai funkcionalitásának, gyártáskövetésnek, hagyományos ügyviteli feladatok követéséhez a pénzügynek és a számvitelnek a széleskörű felmérése, megtervezése és bevezetése, valamint az ügyfél kommunikációban (CRM) az egyes megrendelőkhöz kapcsolódó folymatos napi adatáramlást és adatfeldolgozást lehetővé tevő különböző rendszerek közt üzemelő interfészek létrehozása, és bevezetése volt összefoglalóan a feladat. Üzleti előnyök: teljes integráció az adatfeldolgozásban, ás egyszeres adatfelvitel, prompt azonnali információ szolgáltatás minden szakterületen, megnövekedett hatékonyság, csökkentett költségek, automatizáció, online BTOB és BTOC kapcsolat alapján folyamatos ügyfél kiszolgálás, cockpit technológia, teljeskörű folyamatos auditálás és real time információ szolgáltatás minden szinten