Adatlap


Esettanulmány címe:
proALPHA ERP bevezetése piacvezető sorozatgyártó cégnél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk katalógustermékeinek sorozatgyártását végzi Magyarországon. Termékeit két divízióként mind végfelhasználói piacra, mind az egészségügyi szektor részére készíti. Ügyfelünk, aki működési területének abszolút piacvezetője, jól képzett, motivált csapatmunkára alkalmas középvezetői kollektívát alakított ki, illetve termelő gépeinek folyamatos modernizációja mindig is nagy figyelmet fordított. A cég növekedési pálya adott pontján a management elérkezettnek látta az időt, hogy a kiváló csapat és a modern gépek mellé a kitűzött célok elérése érdekében hatékony ERP-rendszert vezessen be. Alapvetően ez a felismerés vezetett odáig, hogy a nemzetközi vállalat minden tagjánál mára egy egységes vállalatirányítási rendszer működik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk a proALPHA-bevezetés előtt egy németországi szerverre bedolgozva egy nem lokalizált (sem nyelvileg, sem funkcionálisan) ügyviteli rendszerrel követte termelését és logisztikai folyamatait. Pénzügyi, számviteli folyamatait magyar fejlesztésű célprogramban kezelte le, illetőleg az üzemi adatgyűjtés egy félig belső, félig külső fejlesztéssel oldotta meg. Piacán éves viszonylatban folyamatos, viszont időszakra lebontva változó keresletnövekedés tapasztalható igénybe vehető raktárai másrészről korlátosak. Beszállítói körének összetétele 40% Távol-kelet – ahonnan több stratégiai beépülő komponens érkezik –, 60% pedig EU. Bérmunkáztatási lehetősége minimális, így a változó igényeket egyrészt előrelátó készletezéssel, másrészt az elérhető erőforrások akár rövidtávú átszervezésével tudja megoldani. Elvárás a termékek egységárának fillér pontosságú kalkulációja, így a külső raktározási költségek szintén kritikusak, azaz a nagyon pontos tervezés és támogatási rendszer működtetése elengedhetetlen. A kontrolling különböző adatbázisok adatbázis-kezelőben történő összefésülése után táblázatkezelő alkalmazásban valósult meg. Az egyes szoftvermegoldások között interfész nem volt. Amikor Ügyfelünk először keresett meg minket, a következő témákat sorolta fel, mint egy ERP-ben elsődlegesen megoldandó feladat: - Integrált logisztikai és pénzügyi folyamatok, majd ezekből valósághű kontrolling - EDI üzenetcsere - Realisztikus termeléstervezés - Pontos termék-visszakövetés az egészségügy elvárásai szerint - Csökkenő adminisztrációs terhek, modern technikák (vonalkód, RFID,..) használata - Központi adatbázis ODBC eléréssel - Nemzetközileg több cég és telephely vonatkozásában használható - Felhasználóbarát felület és eszközök Az optimális megoldás kiválasztása során a proALPHA konkurenciája több magyarországi és nemzetközi fejlesztésű rendszer volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A rendszer-bevezetés szűk egy évet vett igénybe. Közvetlen már a projekt indítást követően nagy hangsúlyt fektettünk a törzsadatok minőségi átvételére. A táblázatkezelőben kitisztított és aktualizált adatokat tömegesen importáltuk mind teszt, mind éles rendszerbe. Az éles indulással partnerünk elindult a következő területekkel (pár kiemelt funkcióival): Értékesítés: - Vevői rendelések átvétele és visszaigazolás küldése fájlszinten (EDI) - Elküldésre váró végtermékek komissiózása polchelyes raktárról FiFo elv szerint Raktárkezelés, készletnyilvántartás: - Tárhelyes nyilvántartású raktárak kezelése mobil eszközök használatával (a mobil eszközökön interfészek nélkül közvetlenül a proALPHA-t futtatva) - Készletek nyilvántartása lejárati dátummal is ellátott sarzsok szintjén - Konszignációk kezelése mind vevői, mind szállítói oldalon - Szükséglet, készlet és termelési programterv-alapú diszpozíció (MRP) Beszerzés: - Szállítói ajánlatkérések ajánlati tükörrel - Szállítói keretrendelések - Visszaszállítások szállítói sarzs-nyilvántartással - Intrastat bevallások Termelés: - Programtervalapú gyártási rendelések felvétele, és aktualizálása - Termelési erőforrások és beépülő anyagok rendelkezésre-állásának vizsgálata - Multi erőforrás tervezés, majd gyártási rendelések optimalizálása - Vonalkód alapú termelési visszajelentések (anyag és idő) A projektben a honosított pénzügy/ számvitel és tárgyi eszköz nyilvántartás kerül bevezetésre. Az indulás részeként a bejövő számlák iktatása, és onnan történő számlaellenőrzési felhasználása immáron a proALPHA-ban történik. Az abszolút cégspecifikus funkciókra, melyeket egy-egyben szeretett volna továbbvinni a cég az új rendszerben a bevezetés során elkészültek az egyedi testreszabások is. A statisztikákat a cég a beépített statisztikák mellett a proALPHA beépített ODBC kapcsolatán keresztül is kinyerheti. A projekt során megvalósultak a projekt kulcsfelhasználóinak képzése mellett a végfelhasználói oktatások is.