Esettanulmány címe:
Integrált rendszer és projektkezelés bevezetése szigetszerű alkalmazások helyett
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Pest Megyei, 20 főt foglalkoztató informatikai szolgáltatásokkal foglalkozó cég.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk 2014-ben olyan integrált rendszert keresett üzleti
folyamatainak informatikai támogatására, amely képes hatékonyan kezelni a cég mindennapi
gazdasági és pénzügyi feladatait. Korábban több, egymástól függetlenül működő, úgynevezett
„szigetalkalmazás” segítette az ügyviteli munkát. Mivel a cég tevékenysége nem a
hagyományos termékértékesítésre, hanem magas szintű informatikai szolgáltatások projektszerű
megtervezésére és lebonyolítására épül, nehéz volt a piacon közvetlenül elérhető, azonnal
telepíthető integrált vállalatirányítási rendszert (ERP) találni.
A különálló programok használata helyett olyan integrált vállalatirányítási rendszert kerestek, amely képes
összhangba hozni a pénzügyi és a projektkezelési folyamatokat. A cég elvárásai között szerepelt
például a pénzügyekhez kapcsolatos feladatok közös
adatbázisra épülő elvégzése, szintén fontos igény volt, hogy a különböző projektek is nyomon
követhetőek legyenek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Alaposan felmérték a hazai piacon elérhető ERP megoldásokat, s végül
négy rendszer jellemzőinek egybevetése után választották ki a számukra leginkább megfelelőt.
Egy üzleti workshop rendezvényen találkoztunk először – nem sokkal később az cégünk
szakemberei egy komplett bemutató keretében ismertethették a vállalatirányítási rendszer
szolgáltatásait.
„Végül azért választottuk az NBTEAM által ajánlott rendszert, mert ígéretes
volt a rendszer rugalmassága, illetve az a megoldás, amit a bemutatókon láttunk. Az NBTEAM
szakembereivel történt konzultációk eredményeként az ERP rendszer pénzügyi,
készletgazdálkodási, beszerzési, számlázási és projektkezelési moduljait vásároltuk meg,
és használjuk a bevezetés óta. Az egyes modulok szolgáltatásait azonban a cégünk
profiljához kellett igazítani, ezeket az adaptálási feladatokat az NBTEAM nagy szakértelemmel
és precizitással valósította meg – sőt, már a bevezetés előkészítése során is jó néhány
egyedi fejlesztést elvégeztek.” – emlékezett vissza a kiválasztás és a bevezetés előzményeire
ügyfelünk.
„A bevezetés óta az NBTEAM határidőn belül, sikerrel fejezett be
minden módosítást. 2014 közepén zökkenőmentesen zajlott le az éles indulás, ezt követően egy
szupport-szerződést is kötöttünk a szállítóval.” Azóta bebizonyosodott, hogy jó ötlet volt az
átalánydíjas szerződés. „A bevezetés óta felmerült fejlesztési igényeinkre megoldásokat
kapunk.” – nyilatkozta ügyfelünk illetékes szakembere.