Esettanulmány címe:
Szoftverfejlesztés egy logisztikai tevénységet végző vállalkozásnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A PMP EXPRESS LOGISZTIKAI Kft. 2010-ben alakult az alábbi tevékenységek ellátására:
- futárposta-szolgáltatás: olyan - a küldemény felvételétől számított legfeljebb 24 órán belül teljesítendő - időgarantált postai szolgáltatás, amelynek keretében a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldemény felvételét végző személy a postai küldeményt a kézbesítés megkísérléséig megszakítás nélkül személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt bármely időpontban rendelkezhessen a postai küldemény címzettjének vagy címének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén megtehesse a szükséges intézkedéseket.
- Expressz postai szolgáltatás: az az időgarantált szolgáltatás, melynek keretében a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldeményt belföldön legkésőbb a felvételt követő munkanapon, Európai Unió tagállamaiba címzett küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő harmadik munkanapon.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A logisztikai kereskedelmi vállalkozásnál – a PMP EXPRESS Logisztikai Kft-nél – informatikai fejlesztést valósított meg cégünk. A fejlesztés során online csomagolt és egyedi szoftverek lettek átadva ás beüzemelve. A projekt keretében a partner működési folyamatainak egyszerűsítését, üzleti-, ügyviteli és kereskedelmi tevékenységeinek fejlesztését végezte el cégünk stratégiai célkitűzéseivel összhangban. A sikeres projektnek köszönhetően javult és felgyorsult a cég értékesítési- és a HR, CRM, a munka folyamatok hatékonyságának összehangolt működése, a kontrolling-, beszerzés és logisztika rendszerekkel a cégvezetési feladatok pontosabb és gyorsabb működését tudtuk elérni. Az e- iratkezelési rendszer biztosítja az adatrögzítés és nyilvántartás pontosabbá tételét. A szolgáltatások értékesítésre online webshopot (webáruházat) alakítottunk online fizetési lehetőséggel, illetve a cég szolgáltatásaihoz ún. szolgáltatás menedzsmenti szoftvert is létrehoznunk a cég működéséhez jól menedszelhető funkciókkal. Ezen fejlesztések bevezetésével üzleti partnerünk gyorsabb, hatékonyabb egy időben történő kielégítését tudtuk megvalósítani, melynek alkalmazása hosszú távon hozzájárul a partnerünk versenyképességének javításához.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A PMP EXPRESS Logisztikai Kft. részére több együttműködő vállalati folyamatokat kezelő rendszert fejlesztett cégünk kezdve a vállalati CRM rendszer, a beszerzés-logisztika valamint Workflow rendszereken keresztül az online értékesítés, illetve az online fizetési megoldások alkalmazásán túl, a pénzügyi tervező, analitikai kimutatásokkal rendelkező, valamint a cég szolgáltatásainak menedzselését segítő szoftvereket alkalmaztunk. Ezen rendszerek napi használatához, tartalmi és megjelenésével kapcsolatos ismeretek átadását valósítottuk meg. A webfelület teljes felépítésének megismerése, az adminisztrációs és szerkesztő felületek kezelésének módja, funkciók és elsajátítása, felkészítés az önálló, fejlesztői vagy programozói segítség nélküli használatra.