Esettanulmány címe:
Microsoft felhő alapú megoldás bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az L&P Solutions Kft. informatikai tanácsadó és fejlesztői tevékenységének középpontjában a következő tevékenységek állnak:
valós üzleti eredményeket biztosító CRM megoldások tervezése és megvalósítása;
vállalati adatvagyon kezelése és kiaknázásának támogatása, adattárház és üzleti intelligencia megoldások tervezése, fejlesztése;
ügyfélelemzések, szegmentáció, előrejelző modellek kialakítása, kutatási eredmények integrálása a belső adatvagyonnal;
operatív üzleti folyamatok támogatásának kialakítása (Portál, Front-end, Workflow, dokumentum menedzsment).
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az L&P Solutions Kft. részéről felmerült az igény, hogy a vállalati levelezés szolgáltatást korábban biztosító Microsoft Exchange 2003 alapú rendszerét modernebbre cserélje. A vállalat működésében kritikus szerepe van a levelezés szolgáltatásnak, folyamatosan nőttek a rendszer rendelkezésre állásával és felhasználói funkcionalitással kapcsolatos elvárások, valamint jelentősen növekedett tárterület igény is. Elkerülhetetlenné vált a rendszer modernizálása, amelyre a projekt megvalósítása idején elérhető legújabb Microsoft Exchange 2013 szerver verzióra történő átállás, vagy a Microsoft felhő alapú megoldására, az Exchange Online-re történő migráció jelentette a két alternatívát.
A technológiai és költséghatékonysági megfontolások alapján a választás az Office 365 felhő szolgáltatás részét képező Exchange Online-ra történő átállásra esett. Ezzel a megoldással maximálisan sikerült kielégíteni az új elvárásokat amellett, hogy a levelezés üzemeltetésének költségei is csökkentek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Office 365 bevezetés projekt azL&P Solutions Kft. életében az alábbi fontosabb eredményeket hozta, már rövid távon:
• A levelezés szolgáltatás bárhonnan bármilyen eszközről való megbízható, folyamatos elérése lehetővé tette, hogy fontos üzeneten rövid időn belül megválaszolásra kerülhessenek, a számos helyzetben jelent előnyt, elsősorban a cégvezetők és az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatot tartó munkatársak számára
• Az Ügyfelekkel folytatott, elsősorban technikai jellegű megbeszélésekre jelentős részben személyes találkozó helyett Skype for Business használatával kerül sor, számos utazással töltött időt megtakarítva ezzel
• A SharePoint Online bevezetésével, az azon megvalósított egyedileg testreszabott funkcióknak köszönhetően a fejlesztő kollégák közötti együttműködés, a projektek és feladatok nyomon követése, valamint az irodai munkatársak számára adminisztratív feladat elvégzése vált egyszerűbbé és hatékonyabbá.