Esettanulmány címe:
IP Telefonközpont bevezetés egy kelet-magyarországi szállodaláncnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk, a Vis Vitalis Hotel, Budapest középpontjától 25, a repülőtértől pedig alig 20 perces autóútra biztosít kikapcsolódásra, pihenésre és feltöltődésre vágyó vendégeink számára.
A szálloda épülete körül minden szállóvendég gépjárművének elegendő, térkővel burkolt térítésmentesen igénybevehető parkoló, áll rendelkezésre.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A szálloda felismerte, hogy a telefonos kommunikációs rendszerükön fejleszteni kell, hiszen elavult volt. Rengeteg kimenő, és rengeteg bejövő telefonjuk volt, de ezeket sehol nem lehetett nyomon követni. Se azt, hogy ki, mikor, milyen projektben miért telefonált, sem azt, hogy a vendégek telefonon, vagy neten jelentkeznek-e. Sőt, azt sem lehetett tudni, milyen kérdések merülnek fel a szállodával, a szolgáltatásokkal kapcsolatban, és persze a beszállítókkal való beszélgetések is titkosak maradtak. Mindaddig, amíg a szálloda be nem vezette az IP Telefonrendszert, és a hozzá tartozó IP Portálon keresztül követni nem kezdték a kommunikációt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A bevezetés után néhány hónappal a vendégéjszakák száma 11.7%-kal nőtt, (motiváltabb munkatársakat, értékesítőket eredményezett) a telefonköltség csökkent, miközben egyetlen elszalasztott hívás sem volt a továbbiakban. A szálloda ezzel jelentős versenyelőnyre tett szert minimális beruházással, hiszen a rendszer telepítéséhez és a használatához nem volt szükség semmiféle fejlesztésre, beruházásra, sőt szakember bevonására sem.