Esettanulmány címe:
Internetes webáruház hálózat kialakítása - Fitness-Vital Trade Kft.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Cégünk 2006-ban kezdte meg működését Zalaegerszegen. Megnyitottuk a város legnagyobb Női fitnesz stúdióját, mely közel 200nm volt. Cégünk 2006 év végétől lépett az internetes kereskedelembe is, mely mára már olyan szinten nőtte ki magát, hogy jelenleg (2011 augusztus) 28 weboldallal rendelkezünk. Országosan ismert és elismert szaküzletekkel és internetes üzletekkel rendelkezünk, melyek több díjat is nyertek - természetesen nem mondvacsinált díjakat, hanem nyomon követhetőeket. Cégünk 2009 novemberétől a világhírű Horizon Fitness és Vision Fitness hivatalos és kizárólagos magyarországi képviselete és márkaszervize. Cégünk 2015 júniusában megnyitotta Zalaegerszegi központi irodáját, raktárát és szervizét. Így minden belföldi és nemzetközi szállítmányunk innen indul ki, és ide érkezik be. Logisztikai központunkban áruátvételre vásárlóinknak is lehetősége van.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A hatékony internetes értékesítéshez naprakész információkkal ellátott webáruház(ak) szükségesek. A termék leírásoktól kezdve az adott terméket részletesen bemutató fotók, videók, vásárlói vélemények mellett naprakész árukészlet, online rendelés követés, hatékony ügyfélszolgálati rendszer, és az esetleges támogatási, szervizelési feladatokat könnyítő informatikai feladatokat biztosító elektronikus kommunikációs szoftverek komplex rendszer kidolgozását és bevezetését kívánták.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Fitness-Vital Trade Kft. teljes termékpalettáját bemutató és forgalmazó www.vital-force.hu webáruház komplex adminisztrációs felülettel rendelkező webáruház, melyhez tematikus tudásbázis is kapcsolódik. Az egyes termékcsoportok és márkák külön domain név alatt üzemeltetett, de adattartalom szempontjából szinkronizált adatbázisra épülő internetes webáruházak hálózatává alakult. Emellett szükségessé vált a több raktár kezelésével összekötött számlázó- és készletnyilvántartó program integrálása is. Az ügyfelekkel történő elektronikus (email) kapcsolattartást szinkronizált IMAP alapú email fiókok, online párbeszéd (chat) szoftver is segíti.