Adatlap


Esettanulmány címe:
Microsoft 365 felhőszolgáltatás bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél több vendéglátó egységet is üzemeltet Budapesten és Gödöllőn. 4-6 fő irodai alkalmazott dolgozik a különböző egységekben. akik használják az alább leírt felhő alapú szolgáltatásokat. Az erőforrásait magánszemélyek fogyasztásából szerzik vagy céges rendezvények lebonyolításából.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldani kívánt területek elsősorban a cég levelezésének korszerűsítése, illetve a közös munkához elengedhetetlen felhő tárhellyel elősegített információmegosztás. A levelezés egy teljesen alap ingyenes szolgáltatás volt (gmail). Fájl/Dokumentummegosztásra a hatékony közös munka érdekében pedig semmilyen eszköz nem állt rendelkezésre.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás a Microsoft 365 felhőszolgáltatásának bevezetésében valósult meg, ami egy korszerű levelezőrendszert foglal magában (exchange), ami természetesen felhő alapú, illetve a fájl/dokumentummegosztásra a Microsoft OneDrive szintén felhő alapú tárhely előnyeit kihasználva megkönnyítettük a közös munkavégzést a kollegák között. A levelezés is, és a tárhely is elérhető akár telefonon, akár számítógépen, illetve tableten is online felületen, ami nagyban megkönnyíti a hozzáférhetőséget és nem utolsó sorban a mobilitást a mindennapi munkavégzés alatt.Ha esetleg nem áll rendelkezésre internetes kapcsolat, akkor offline is lehet dolgozni és amint internet közelébe kerül az ügyfél, egyből beszinkronizálja az addig elvégzett feladatokat is, adatvesztés nélkül. Ez hatalmas előnyt jelent, mivel senki nincs helyhez kötve, nem kell egy légtérben tartózkodnia a kollegáknak ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak akár ugyanazon a feladaton dolgozni.