Esettanulmány címe:
Online művészetoktatás a Harmónia Alapfokú Művészeti Iskolában
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
oktatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Harmónia Alapokú Művészeti Iskola 1993-ban kezdte meg működését Győr-Moson-Sopron megye első nem állami fenntartású művészetoktatási intézményeként azon szándéktól vezérelve, hogy a megyében élő tehetséges fiatalok iskolarendszerű képzésben részesüljenek. A kezdetben kis magániskolaként induló Harmónia mára a megye egyik meghatározó szerepet betöltő intézménye, mely nemcsak a megyeszékhelyen, hanem a környékbeli településeken is megteremtette, és azóta is folyamatosan biztosítja a művészeti nevelés feltételeit lassan huszonöt éve.
Az iskola pedagógusai külön hangsúlyt fektetnek arra, hogy minden növendéket a képességéhez és igényeihez mérten vezessék be a zene és a néptánc világába.
A művészeti nevelés jelenleg is magas szinten folyik. A szakmailag és emberileg felkészült tanári kar 20 telephelyen oktatja a jövő nemzedékét, és több mint 1400 gyermek életét teszi teljesebbé a művészet segítségével.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A zeneoktatásban a tanítás-tanulási folyamatnak évszázados tradíciói vannak. A zenei nevelés hétköznapi működése során ez a szemléletmód érvényes a gyakorlati és elméleti tárgyak oktatására egyaránt. A korszerű eszközök használata, valamint a napjaink oktatási színvonalának elvárásaihoz való igazodás megkövetelik online elérhető oktatási segédanyagok kidolgozását. A projekt során olyan online oktatási anyagok készültek, amelyek példaértékűek lehetnek a későbbi fejlesztések részére és segítséget nyújtanak a művészeti nevelés megújítására.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A probléma megoldására a Magyar Kultúra Kiadó által kifejlesztett Digita tudásmegosztó központot használtuk. Ennek segítségével hoztunk létre online tananyagokat, feladatlapokat és teszteket, és a Digita felülete szolgált eszközül a tananyagok tanórai és otthoni használatához egyaránt. A rendszert a tanulók készség szinten használták, a felület kezelése nem okozott nehézséget, és a tananyagokhoz így interaktív formában jutottak hozzá, és a modern kor igényeinek megfelelő felületen képesek voltak önálló munkát végezni. A létrehozott felület egyformán használható a távoktatásban és a hagyományos oktatás területén.
A Digita felülete egyszerre képes tananyagot létrehozni, azt közzétenni, illetve a tanuláshoz szükséges környezetet biztosítani.