Adatlap


Esettanulmány címe:
Stock Mobil alkalmazás bevezetése a Bakonykarszt Zrt.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
vízellátás; szennyvíz gyűjtése, kezelése, hulladékgazdálkodás, szennyeződésmentesítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A BAKONYKARSZT Víz- és Csatornamű Zrt. amelynek fő feladata a vezetékes ivóvíz szolgáltatás, valamint a szennyvízelvezetés és -tisztítás, 1996. január 1-jén alakult A veszprémi vízműnek a püspöki palotát ellátó Tummler-féle vízemelő-szerkezet, a BAKONYKARSZT Zrt.-nek pedig a Veszprém Megyei Víz- és Csatornamű Vállalat. Máig ható igénnyel – a fogyasztók szükségleteinek biztonságos ellátása megfelelő, jó minőségű ivóvízzel, locsolóvízzel, „tüzivízzel” – épült 116 esztendeje a veszprémi vízmű, míg egy évszázaddal később, a korábban felülről létrehozott megyei vállalat alapjain, 121 önkormányzat alakította meg a részvénytársaságot, üzemelő vízműveivel, szennyvíztisztítóival. A feladatok megvalósítása érdekében hozták létre az önkormányzatok, mint tulajdonosok a BAKONYKARSZT Víz- és Csatornamű Részvény-társaságot azokkal az elképzelésekkel, hogy az üzemeltető feleljen meg a rendelkezésekben rögzített feltételeknek, a személyi és tárgyi előírásoknak, de mindenekelőtt biztosítsa a biztonság
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Stock Mobil rendszerbevezetés a Bakonykarsz Zrt.-nél Kiinduló állapot:A Bakonykarszt Zrt. 1999-től használja az Integra Zrt. által fejlesztett Water Dream rendszerét, amely a műszaki információs rendszer kivételével a cég teljes ügyviteli folyamatát lefedi. Az informatika állandó fejlődésének köszönhetően a Bakonykarszt Zrt. új projekt keretében megoldást keresett a meglévő integrált rendszerhez olyan Mobil telefonos felület kialakítására, amely a raktárkészlet gazdálkodási folyamat egyszerűsítését szolgálja, megvalósítja a fizikailag távoli helyek kapcsolatát, ezzel együtt valós idejű nyilvántartást tesz lehetővé. A Bakonykarszt Zrt.-nek konkrét elképzelései voltak arról, hogy mit szeretne elérni a Mobil informatikai rendszer bevezetésével és ehhez egy olyan partnert keresett, aki nemcsak integrálni tudja a Mobil rendszerét a már meglévő főkönyvi, raktár és egyéb rendszerekhez, hanem testreszabott megoldásokat is kínál. Az Integra Zrt. rendelkezett mindazzal a tapasztalattal és szakértelemmel, amelyet a felvázolt probléma integrált módon történő megoldására kifejlesztett rendszer bevezetése megkíván. Ebből adódóan a fejlesztési projektet hamarosan felváltotta az éles rendszer bevezetése. A projekt célja: A Mobil rendszer bevezetésénél követelményként merült fel, hogy a Mobil raktári mozgások kezelése a fizikailag elkülönült földrajz helyen lévő raktárak adatainak elérése egy rendszeren belül történjen meg. A belső raktári folyamatok kialakításánál elsőrendű szempont volt, a raktárkészlet azonnali aktualizálása, és ez által a folyamat valós idejű megoldása,függetlenül a fizikai távolságtól. Fontos cél volt, hogy az adatok lekérdezési és rögzítési tevékenysége egységes szerkezetben a tényadatok felhasználásával valósuljon meg. További elvárás volt, hogy a Bakonykarszt Zrt. Műszaki Információs rendszerével is kommunikáljon a bevezetésre kerülő rendszer.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projektcélokban meghatározott tevékenységek megoldása Stock Mobil rendszer bevezetésével valósult meg. A rendszerintegráció alapján a Stock Mobil alkalmazás a Stock Dream rendszer adatbeviteli oldalán, kapcsolódik a Communal Dream adatbázisához és azonnali kommunikációt létesít az alkalmazással. A megoldás lényege, hogy a Stock Dream rendszerben kerül paraméterezéssel meghatározásra a mobil eszköz által elvégezhető feladatok sora. A mobil eszközön megjelennek a rendszer adatbázisában lévő cikkek, mennyiségek, amelyek a raktári ki és bevételezések alapadatai. A Stock Mobil alkalmazással rögzített mozgások azonnal megjelennek a Stock Dream rendszerben, a rögzítés végeztével a tételek további feldolgozása, véglegesítése, raktárkészlet aktualizálás már a Stock Dream történik. Azok a tételek amelyek nem kerültek véglegesítésre a Stock Dream rendszerben ugyanakkor még a Stock mobil rendszerben is láthatóak és ott további rögzítésre, módosításra nyílik lehetőség. Stock Mobil rendszer bevezetésével a szervezet egyes szereplői közti információáramlás felgyorsult, ezen túlmenően olyan adminisztrációs és fizikai többlet tevékenységet tud megspórolni, mint a telephelyek közötti telefonálás, kézi kiállítású raktári ki és bevételezési bizonylatok megírása, rögzítési és egyeztetési feladatok sokasága. Eredmények: A Stock Mobil rendszer bevezetése a Bakonykarszt Zrt. – nél sikerrel megvalósult. A sikerhez azonban nem lett volna elegendő pusztán jól működő programok integrált rendszere. Az átfogó projekt bevezetést elősegítette a Menedzsment proaktív, elkötelezett hozzáállása. Ezt a meglévő nyitottságot lehetett a projekt irányításával közös erőforrássá formálni, aminek eredményeként a bevezetés sikeresen elérte az indításakor meghatározott célokat. A bevezetést követően az informatikai alkalmazás szerves részévé vált a Bakonykarszt Zrt. működésének, ami az aktuális projektek során komplex megoldásokkal szolgál a Menedzsment és a Felhasználók számára.