Esettanulmány címe:
Informatikai eszközök és szolgáltatások szállítása, beüzemelése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
30 főt foglalkoztató, 1999 óta budapesti székhellyel, stabil megrendelői körrel, és erőforrásokkal működő, jellemzően Pest megyében az építőipar speciális szegmensében tevékenykedő Kft..
Napi munkájuk során kiemelten fontos a rugalmas, megbízható informatikával rendelkező irodai háttér.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
2018-ban, cégünk felkeresésekor több téren is akadozott az informatikai rendszerük, mely elavult volt, sem az eszközök, sem a szoftverek tekintetében nem volt homogén, szabályozott biztonsági mentéssel nem rendelkeztek, a levelezés bizonytalan volt, távmunkát végezni nem tudtak, internetes megjelenésük használhatatlan volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Strukturált Ethernet hálózat újraépítése menedzselt aktív hálózati eszközökkel, szerver irányába 4x10GbE kapcsolattal, VPN router beüzemelése, mellyel biztonságos a távoli munkavégzés, NAS (hálózati adattároló) üzembehelyezése, mely a beállított automata mentés célja, 10 db új irodai munkaállomás (Dell notebook), és 4 db új tervezői munkaállomás (HP ZBook) telepítése, valamint az összes számítógépen a Microsoft felhő alapú licenszelésének bevezetése.
A régi szerver számítógép cseréje új Dell szerverre, mely fájl-szerver funkciókat lát el, megfelelő jogosultsági rendszerben. A régi szerveren On-Premise módban üzemelő levelezés migrálása Microsoft Office 365 felhőbe.
Statikus honlap cseréje új, letisztult, responsive, mobil-képes, google-barát weblapra.
Az elvégzett munkák eredményeképp a cég internetes megjelenése, elérése kiváló lett, a kommunikációs csatornák (pl. e-mail), és a bevezetett szoftvermegoldások (pl. Office365-ben csoportmunka, eszközmenedzsment, naptár stb.) a munkát aktívan segíti, a távelérés eredményeképpen a dolgozók munkavégzése rugalmasabbá vált (külső telephelyekről, vagy akár Home Office-ban is tudnak dolgozni) az iroda gyorsan, biztonságosan (pl. adatbiztonság, behatolásvédelem) működik, melyek következtében a hatékonyság jelentősen (kimutathatóan 25-30%-kal) nőtt, és a munkamorál, a jó hangulat munka közben észrevehetően emelkedett!