Esettanulmány címe:
Felhasználói igények alapján bővíthető készletgazdálkodás bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
vízellátás; szennyvíz gyűjtése, kezelése, hulladékgazdálkodás, szennyeződésmentesítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Zala megyei víztisztító berendezések készítésével, karbantartásával foglalkozó ~50 főt alkalmazó középvállalkozás
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy vízkezeléssel foglalkozó vállalkozás kereskedelmi tevékenységének megkönnyítésére szeretett volna komplex, minden tevékenységet lefedő rendszert vásárolni, amely bármikor bővíthető újabb funkciókkal.
Feltételek voltak: Készletnyilvántartás (kimenő, bejövő számlák, szállítólevelek, több raktár használata), projektek, költségek kezelése (munkaszámos és költséghelyes nyilvántartás alapján).
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A program ezeket a feltételeket teljesítette, azonban a bevezetés során adódtak újabb tevékenységek, melyek hozzáfejlesztéssel könnyen megoldhatók lettek.
Mivel saját gyártású termékekkel is foglalkoztak, készült egy gyártmány modul, mely a saját készleten tárolt anyagokból gyártmánylista alapján munkaszámra kivette a szükséges mennyiségeket, majd, mikor elkészült a termék(ek), azt visszatette valamelyik raktárba.
A hosszú távú sikeres munkakapcsolat záloga a szoros együttműködés volt, mely a későbbiekben még sok módosítást, bővítést eredményezett (saját számla és szállítólevél formátumok, új lekérdezések ügynöki elszámolásokhoz...).
Az eredmény egy személyre szabott, sokcélú, a pontos adatokat azonnal szolgáltató, könnyen kezelhető rendszer lett, mely lehetőséget adott a későbbi ajánlatok gyorsabb elkészítésére és pontosabb adatokat szolgáltatott a cég könyveléséhez is.