Adatlap


Esettanulmány címe:
Raktári mobil adatgyűjtő applikáció bevezetése a Heavytools ügymenetében
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Premium Sport Kft Magyarország egyik vezető divatmárkájának gyártója és forgalmazója. Kiskereskedelmi tevékenységét 20 kiskereskedelmi üzlet és komoly forgalmat bonyolító B2C webáruháza biztosítja. Szoftvereink 2006-ban kerültek bevezetésre, gyakorlatilag a teljes ügymenet a Mindennap szoftverben fut : ERP folyamatok, raktári logisztika, CRM, pénzügy és könyvelés, iratkezelés, döntéstámogatás.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A raktári mobil adatgyűjtő bevezetése jópár éve merült fel, de az ő esetükben extrém gyors a raktári kiszedésre van szükség, jellemzően 1-2 másodperc/termék. Raktári feladat a B2B és B2C feladatoknál teljesen eltérő ügymenetet igényel. - B2B rendelések 2-300 tételesek, 1-1 termékből akár 100-200 termék kiszedése is megtörténik, a raktáros egy helyen állva szedi a termékeket. A gyártási csomagolási hibák ellenőrzése miatt minden termék vonalkódját egyesével leolvassa (sokszor előfordul méret hiba, pl az „S” méret közé „XS” keveredik. - A B2C rendelések ezzel szemben általában 1-2 tételesek, nem ritka a napi 2-300 rendelés amelyek között sokban ugyanaz a tétel szerepel. Ha a raktáros egyszerre csak 1 rendelést szedne akkor fel-alá sétálhatna a 3000 m2-es területen. Emiatt egyszerre 30-50 rendelés tételeit szedi egy raktáros, így egy termékkörből több darabot is leszed, vagy akár egy teljes méretet (S-M-L-XL) - Az áru átvételénél nem történik mennyiségi ellenőrzés, ezért ha esetleg kiszedéskor nincs elegendő készlet akkor kell először a automatikusan a még bontatlan kartonos területeken kerestetni az árut, ha ott sincs akkor hiányba elvinni a maradék készletet – és így a többi raktárosnál esetlegesen ebből a cikkből szedésre váró terméket már törölni a szedésből Ezek csak kiemelt példák, emellett még jópár egyedi igény, amelyek persze a bevezetés után csiszolódnak ki és természetesen ezekre nagyon gyors- akár napokon belüli érdemi fejlesztést várnak.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldás a Magic/XPA 3.2-es mobile kliens megjelenése lett. Native fejlesztés, gyors adatkapcsolat. Elkészítettünk egy pilot tesztet egy egyszerű alkalmazással, az ügyfélnek javasoltuk a rutinos wifis szakembert aki kiépítette a teljes raktárban az üzemeltetéshez szükséges WiFi hálózatot. Készülékek terén a Motorola MC65-ös szériára esett a választás : robosztus kivitel, stabil ipari háttér. A WiFi finomhangolása után sikerült elérni az elvárt teljesítményt, a rendszer bevezetése sikeresen megtörtént. Első lépésben az áru kiszedés, leltározás funkciókat látja el a modulunk. A rendszer bevezetését követően gyorsabb és pontosabb vevőkiszolgálást sikerült elérni. A vállalkozás alapvetően környezet tudatos gondolkodása az e-számla, e-másodpéldány után a papír alapú kiszedés megszüntetésével havi több karton papír takarít meg - ennyi hulladékkal csökkentve ökológiai lábnyomát.