Adatlap


Esettanulmány címe:
Esettanulmány a Kronos Trade Kft. által fejlesztett ACTUAL Integrált Ügyvitelt Támogató rendszer bevezetéséről
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Esettanulmányunkban szeretném bemutatni az egyik olyan partnerünket, akiknél a vásárlás, a bevezetés és a használat folyamata során jól látható cégünknek az ügyfelekkel kapcsolatos filozófiája. A cég játékok kis- és nagykereskedelmi forgalmazásával foglalkozik, ezért nevezzük JÁTÉK kft-nek. A piaci nyomás hatására szükségessé vált, hogy elkezdjenek weben is kereskedni, miközben a vevők kiszolgálását is hatékonyabbá kellett tenni. Létszámukat nem szerették volna bővíteni, de a piaci igényekkel lépést kellett tartaniuk, hogy megtarthassák pozíciójukat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Interneten keresőszavakat használva igyekeztek megoldást találni a felmerült problémákra. Telefonon vették fel velünk a kapcsolatot, amikor azt a problémát fogalmazták meg, hogy web-áruházat is szeretnének üzemeltetni, de az azt fejlesztő cég jelezte, hogy a jelenlegi DOS alapú kereskedelmi rendszerüket már elavult, a webáruházhoz nem lehet majd hozzáilleszteni. Ám a jelenlegi helyzetükben nem tervezték sem a létszámbővítést, sem az ügyviteli rendszer alapvető átstruktúrálását. De a cég fennmaradásához szükségessé vált, hogy elkezdjenek weben is kereskedni, miközben a vevők kiszolgálásának hatékonyabbá tétele is elengedhetetlen volt. A saját rendszer lefejlesztését el kellett vetniük, hiszen arra sem elég idő, sem anyagi fedezet nem volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A telefonbeszélgetés során felmértük az érdeklődő igényeit, majd felajánlottunk egy ingyenes szakmai konzultáció lehetőséget szakértő ismerteti a szoftver alapvető működését, majd segít a szükséges modulok kiválasztásában A konzultáció után az érdeklődő letöltheti a próba verziót. Így lehetőségük van a bemutató alkalmával látottakat kipróbálni a saját szakterületükön. A tesztelésben a felhasználói kézikönyvön kívül a telefonos ügyfélszolgálat is segítségükre van. A sok pozitív tapasztalat ellenére, halogatták a döntést. Végül a nagy nyári akcióról már nem akartak lemaradni, így megvásárolták a szoftvert. A szakértői tanácsadás alkalmával 2 szintű bevezetésben állapodtunk meg 1. lépésben a kereskedelmi folyamatokat 2. lépésben a pénzügyi, és vezetői információkat biztosító funkciókat veszik használatba. Ezzel az átállás kockázatai csökkennek és kevésbé megterhelő a dolgozók számára. A JÁTÉK Kft. dolgozóinak ellenállását, szorongását tovább csökkentette, hogy részt vettek egy oktatáson. Így magabiztosabban kezelték a programot, és a mi cégünkkel is jó kapcsolatot alakítottak ki a találkozások alkalmával Amikor a kereskedelmi rendszer bevezetése megtörtént a napi feladatok ellátása már rutinná vált, akkor következhetett a 2. ütem: a pénzügyi modulok beállításakor (főkönyvi számok) a JÁTÉK Kft. könyvelőjét is be kellett vonni, az ő figyelmét is felkeltette az ACTUAL-ból kinyerhető adatok, listák hasznossága. Így hamarosan sor került a FELADÁS modul megvásárlására, hiszen az ACTUAL több könyvelőprogramnak képes adatokat továbbítani. Így amellett, hogy az adott cég működését segítjük, a könyvelő munkája is egyszerűbb lesz. JÁTÉK kft. azóta is jó ügyfelünk: a 6 hónapos ingyenes support lejárata után továbbra is igénybe veszik a terméktámogatásunkat, hiszen azt kapták, amit szerettek volna: stressz mentes átállást és egy fejlettebb rendszert a korábbinál, mely a webáruházat is kiszolgálja úgy, hogy ehhez nem volt szükség a cég létszámának növelésére, sem nagyobb beruházásra