Esettanulmány címe:
Egyetemi és közétkeztetési rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk az egyik hazai egyetem éttermeinek üzemeltetőjeként látta el a hallgatók, dolgozók valamint a helyi megrendelők étkeztetését. Felelős volt a beszerzésért, az ételek elkészítésért, a kiszolgálásért, minőségbiztosításért és a kiszállításért. Több egységet vezetett, melyek között irodai, menzai és futár szolgáltatáson alapuló egységek is voltak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A heti étlapot több hétre előre le kellett szervezni a normál, valamint a speciális igények és allergének figyelembevételével, mely adatok alapján kellett sort keríteni a nyersanyagok beszerzésére és az ételek elkészítésére.
Az előre leadott rendelések és felmért igények alapján meg kellett tudni becsülni a következő hetekben elfogyasztásra kerülő tételeket, melyeket a futárok előre meghatározott ütemben szállították ki.
Kiszállításkor, kiszolgáláskor az azonnali számlázásról, készpénzes és bankkártyás, kuponos és előre feltöltött kártyás fizetésről kellett gondoskodni.
Az értékesítéskor létrejövő pénzügyi kiadási oldal mellett természetesen a bevételi oldal dokumentumkezelését és tranzaktálását is megteremtettük..
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Létrehoztunk egy Windows asztali alkalmazást, mely hálózaton is képes volt kezelni az egyes üzemi egységek fukcionalitását, magába foglalta többek között a számlázást, dokumentumkezelést, üzleti CRM, döntéstámogatás, logisztikai feladatokat. Nem utolsósorban egy olyan modullal bírt, melynek segítségével futásidőben volt lehetőségünk megadni, menteni a szükséges elemzéseket, lekérdezéseket és ezek kimenetét grafikusan voltunk képesek ábrázolni.
Egy olyan saját motorral működő weboldal került lefejlesztésre, mely ellátta az egységek adminisztratív és vevő oldali kiszolgálását, a tervezés, rendelés, kupon és előrefizetés, valamint kiszállítás szervezése itt történt.
Háttéralkalmazáskét létre kellett hozni egy olyan applikációt, mely a fenti egységek szinkronizációjának segítségével volt képes összekötni a folyamatokat, ellátta fizetést és a blokknyomtatást.