Esettanulmány címe:
Procter & Gamble promóciós automatizáció (Starpage platform)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A P&G a világ egyik vezető fogyasztási cikk gyártó cége (FMCG szektor). Mint ilyen több tucat márkát kezel, melyet fogyasztók milliói vásárolnak rendszeresen. A cég regionális szinten is kiemelt szán hazánknak, ahol a budapesti irodában több márka és nagyobb fogyasztó kapcsolttartási és marketing platform irányítása zajlik. Cégcsoportunk 12 éve minősített beszállítói partnere a P&G-nek és mint ilyen sales support marketing, illetve marketing automatizációs szolgáltatást is nyújt a kereskedelmi eredmények erősítése érdekében.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Miután a P&G kizárólag kis/nagykereskedelmi (retail)partnereken keresztül értékesíti termékeit, ezért kiemelt probléma a fogyasztókkal való kommunikáció jelentős médiaköltsége és nehézkes, kereskdelmi partnerek segítségével történő értékesítéstámogatás. A hazánkban támogatott mintegy tucatnyi kiemelt márka részére cégcsoportunk tagja, a Createam éves szinten közel kéttucat kisebb-nagyobb kampányt szervezett, mely jelentős eseti, de ismétlődő online marketing kiadásokat jelentett a Megrendelőnek - ez hosszabb távon aláásta a sales support marketing akciók fenntarthatóságát.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Starpage (www.starpage.hu) egy automatizált b2b promóciós landing oldal építő platform, mellyel tetszőleges promóciós kampánytípus támogatható. Jelenleg 3+1 modulja működik számos egyedi testreszabással: 1) PROMO (AP vagy termék kód alapú sorsolásos mechanizmus); 2) QUIZ (tudásalapú mechanizmus, ahol a legtöbb és legggyorsabb helyes válasz dönt) 3) SURVEY (fogyasztói elégedettség felmérés); +1) IMAGE (leíró/képes aloldal - elsősorban termékbevezetéshez, eseti taktikai kommunikációhoz). A P&G részére a www.markasotletek.hu gyűjtőoldalon egy profilregisztráció alapú, egyszerre több kampányt is futtani képes ún. multipromo gateway megoldás dolgoztunk ki, mellyel jelenleg a hazai márkacsoportok egészét ki tudjuk szolgálni évente testzőleges számú és típusú kampányban. A termék fő üzleti előnyei is ezek: 1) gyors működés (15 perc alatt élesíthető az oldal); 2) költséghatékonyság (licenszdíj: 250.000 Ft/hó-tól, mely tetszőleges számú és típusú kampányra jogosít) 3) önálló, automatizált működés (teljes automata válasz e-mailek, nyerő időpont sorsolás, nyertes értesítés és nyertes publikáció).