Esettanulmány címe:
Magyar KKV számára fejlesztett új generációs vállalkozásirányítási rendszer a működés átláthatóbbá tételéhez
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél egy Szegeden működött, 4 főt foglalkoztató kisvállalkozás volt, amely webáruházon keresztül értékesített különféle termékeket. Fő profiljukat a játékok, irodaszerek és vegyiáruk forgalmazása adta, ügyfélkörük döntően magyarországi magánszemélyekből állt. A piaci körülmények jelentős változásokat hoztak számukra: a COVID-járvány időszakában megnőtt a vállalati megrendelések aránya, így a cégnek rövid idő alatt kellett alkalmazkodnia a fokozott igényekhez és a gyorsabb kiszolgálás követelményeihez. Szűkös erőforrásaik – mind humán, mind technológiai téren – miatt kiemelt fontosságúvá vált egy olyan vállalkozásirányítási megoldás bevezetése, amely támogatta a folyamatok átláthatóságát, csökkentette a manuális adminisztrációt, és lehetővé tette a skálázhatóságot a piaci változásokhoz igazodva.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás a ShopRenter rendszerét használta webáruház működtetésére, azonban a rendszer több alapvető üzleti igényt nem tudott kielégíteni. A legnagyobb problémát az okozta, hogy a logisztikai folyamatok nem voltak automatizálva: gyakran előfordult, hogy utánvétes csomag utánvét nélkül került kiküldésre, vagy a termék kiszállításra ment úgy, hogy az ügyfél még nem rendezte a fizetést. Ezek a hibák jelentős adminisztrációs terhet, ügyfélpanaszokat és pénzügyi kockázatot eredményeztek.
További kihívást jelentett, hogy a cégben nem létezett egységes nyilvántartás a munkafolyamatokról. Nem volt átlátható, ki milyen feladaton dolgozik, hol tart a folyamat, így az ügyvezető nem kapott naprakész információt a működésről. Kiemelten fontos lett volna, hogy azonnal lássa a perselyek, kintlévőségek, valamint a Barion, PayPal és bankszámlák állapotát, hogy a cég mindvégig likvid maradhasson.
A B2B megrendelések során további nehézséget okozott, hogy nem volt lehetőség nagyobb projektek létrehozására és kezelésére. A projektek emberi és anyagi erőforrásai így nem voltak követhetők, ami akadályozta a hosszabb távú üzleti tervezést. Emellett a gyorsan népszerűvé váló termékek kiszolgálása is problémás volt, mivel a ShopRenter nem támogatta hatékonyan a készletkezelést. A cég számára kritikus fontosságú volt, hogy a keresett árucikkeket raktárról, azonnal tudja kiszolgálni, ehhez pedig egy fejlett készletkezelő modulra volt szükség.
További üzleti kockázatot jelentett az árképzés. A vállalkozás több mint 20 000 terméket kínált, amelyek árát folyamatosan össze lehetett hasonlítani más webáruházakéval. A manuális árfrissítés gyakorlatilag kivitelezhetetlen volt, így rendszeresen előfordult, hogy az árak elavultak, ami piaci versenyhátrányt okozott. Ennek megoldására szükségessé vált egy mesterséges intelligencia alapú árrobot kifejlesztése, amely figyelte a versenytársak árait és a piaci változásokat, majd automatikusan frissítette a webáruház termékárlistáját.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A bevezetett új generációs vállalkozásirányítási rendszer teljes körűen automatizálta a logisztikai folyamatokat. A csomagcímkék nyomtatása, a szállítási státuszok követése és az utánvétes rendelések kezelése hibamentesen működött, így megszűntek a korábbi problémák, amelyek komoly pénzügyi és ügyfélkezelési kockázatot jelentettek.
A készletkezelő modul pontos és naprakész információt biztosított a raktárkészletekről, így elkerülhetővé vált a felesleges készletek felhalmozódása. Az automatikus rendelési funkció révén a cég megszabadult a manuális, időigényes beszerzési feladatok jelentős részétől, ami erőforrást szabadított fel más üzleti területekre. A pénzügyi modul lehetővé tette, hogy az ügyvezetés valós időben kövesse a likviditási helyzetet, beleértve a perselyek, kintlévőségek és bankszámlák állapotát, így a vállalkozás stabilan tudott gazdálkodni.
Az árrobot bevezetése különösen áttörő eredményt hozott. A mesterséges intelligencia alapú megoldás folyamatosan figyelte a versenytársak árait és a piaci mozgásokat, majd automatikusan frissítette a több mint 20 000 termék árát az áruházban. Ennek köszönhetően a cég folyamatosan versenyképes árakat tudott biztosítani anélkül, hogy manuális munkára lett volna szükség. Az árrobot által nyújtott rugalmasság és gyors reakció hatalmas piaci előnyt jelentett: a megrendelések száma exponenciálisan megnőtt, olyannyira, hogy időnként a vállalkozás kapacitásai alig bírták kiszolgálni a vásárlói igényeket.
A megoldás révén a vállalkozás rövid idő alatt meghatározó szereplővé vált a saját szegmensében.
Összességében a rendszer bevezetése átláthatóbb működést, hatékonyabb erőforrás-felhasználást és jelentős versenyelőnyt biztosított, amely rövid távon bevételnövekedéshez, hosszabb távon pedig fenntartható növekedési lehetőséghez vezetett.