Adatlap


Esettanulmány címe:
Tudásmenedzsment és e-learning rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányunkban szereplő ügyfél egy nemzetközi autóipari beszállító hazai leányvállalata. Info-kommunikációs alkatrészek, komponensek fejlesztésével és gyártásával foglalkoznak, a gyár Pest megyében található, több száz főt foglalkoztat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A SKOLL Learning Technologies Kft.-nél kiemelt figyelmet fordítunk ügyfeleink igényeinek és problémáinak megismerésére, megértésére. Tapasztalatunk alapján a koncepcióalkotás és a projekt helyes fókuszálása legalább olyan fontos, mint maga a fejlesztés. Az induló ügyféltalálkozók, interjúk során az alábbi problémákat azonosítottuk: - magas fluktuáció, az új kollégák betanítása miatt jelentős kieső idő; - a képzések nagy számossága miatt azok szervezése és adminisztrálása idő- és költségigényes; - a képzések megtartása jelentős kapacitást igényel a tapasztaltabb és emiatt drágább munkaerőtől, oktatóktól; - a képzések eredményessége nehezen, vagy egyáltalán nem visszamérhető, nincs utókövetés a hasznosulásról; - a tudás nincs rendszerezve és nem elérhető folyamatosan a munkavállalóknak.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az általunk kidolgozott és bevezetett megoldás segítségével: - az új belépők automatikus online onboardingon eshetnek át. Ehhez elegendő a belépéskor egyébként is megkapott céges e-mail fiók, mellyel bejelentkezve a tudásmenedzsment rendszer automatikusan felkínálja a munkakörének és szervezeti egységének megfelelő tudáselemeket, tananyagokat. - a képzések szervezése és adminisztrálása az eddigi táblázatos, papír alapú megoldás helyett teljes egészében a tudásmenedzsment és e-learning rendszerbe költözött. A képzések nyilvántartása, a jelentkezés és elbírálás, vagy felettes általi kötelező beíratás az online rendszerben történik, ahogy költséghatékonyabb és felhasználóbarátabb elektronikus megoldásra állt át a tananyagok megosztása, kommunikáció, jelenlét vezetése (tantermi eseményeknél), vizsgáztatás és tanúsítvány generálás is. - a tudásmenedzsment rendszer beépített tananyagszerkesztőjével és egyéb kurzusmenedzsment lehetőségeivel az oktatók és senior kollégák szabadon tudnak létrehozni tudáselemeket, amiket megoszthatnak a többi munkavállalóval, ezáltal csökkentve a jelenléti oktatások igényét és növelve a hatékonyságot. A szerkesztői lehetőségek használatához felkészítést, segédanyagokat és folyamatos tanácsadói rendelkezésre állást biztosítunk. - a tudásmenedzsment és e-learning rendszerben minden fontosabb esemény naplózásra kerül, így a HR, felettesek és bármilyen igény szerinti szereplő hozzáférhet a riportokhoz, melyek részletesen tartalmazzák az egyes munkavállalók előrehaladását, az általuk a tudás elsajátításával töltött időt, elért eredményeket stb. - a rendszer bevezetése során meghatározásra került a szervezet tudástérképe, melyet a rendszer egy – azóta is folyamatosan bővülő – többszintes struktúrában tartalmaz. Az egyes elemeken belül a képzést záró teszteken kívül könnyen megszervezhetőek az időszakosan (pl. félévente, évente) ismétlődő vizsgák, tudásmérések is, ezáltal folyamatosan ellenőrízve és szinten tartva a dolgozók ismereteit.