Esettanulmány címe:
Éttermi házhozszállító szoftver bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ponte Pizza Kft., Pest megyei, 20 főt foglalkoztató étterem, akik 2017 óta szállítanak házhoz saját recept alapján készülő pizzákat és A`la carte ételeket.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk egy a piacon lévő házhozszállító szoftvert használt, ami a NetPincér rendszeréből API kapcsolaton keresztül fogadta be a rendeléseket egyesével, manuálisan. Ez a megoldás a fokozatosan növekvő rendelési igényeket egyre kevésbé tudta zökkenőmentesen kiszolgálni. A fejlesztési igények sorra gyűltek, miközben a rendszer terméktámogatása sem volt meggyőző. Gondot okozott a rendelések-, a tételek és a kapcsolódó feltétek egyszerű beazonosíthatósága (pl. rendelések sorszámozása), miközben a sorozatos rendszerhibák miatt a rendelések kiszállítási ideje folyamatosan nőtt. Ebben az ágazatban a vendégek elégedettségét illetően nagyon sok múlik akár 10-15 perc késésen is. A telefonon leadott rendelések rögzítése sokáig tartott, miután a telefonszámokat egyesével kellett begépelni, ami ha nem egységes formában történt, előfordult, hogy egy vendég többször is szerepelt a rendszerben. Ezen felül - új ügyfél lévén - kötelező volt minden egyéb adatot újra kitölteni, ami tovább lassította a folyamatot. Az ügyfél rendelkezett egy Wordpress alapú webáruházzal, de az oda érkező rendeléseket szintén egyesével, csak manuálisan lehetett a rendszerbe rögzíteni egy diszpécser kolléga által. A webáruházi termékek naprakészen tartása egyesével, az adatok ismételt begépelésével történt. Emellett a futárok napi elszámoltatása papíron vezetett munkaidő nyilvántartással valósult meg, számológépes kalkulációkkal.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Megoldásunk egy felhő alapon üzemeltetett komplex szoftver, ami hibrid rendszerként fokozatosan került bevezetésre. Az alkalmazási területek funkciói szerint bontottuk több applikációra a rendszert, szem előtt tartva a legjobb teljesítmény elérését. Így került fejlesztésre egy belső használatra készült, kompakt asztali alkalmazás a kiszállítás típusú-, illetve az étteremben átvett rendelések feldolgozására, amit kiegészítettünk egy Android mobil applikációval a beérkező hívások egyszerű kezelésére. Ehhez csatoltunk egy böngésző alapú vezetői információs rendszert a rendelések és azok státuszainak távoli nyomon követésére, illetve a vezetői jelentések és riportok lekérdezésére. A rendeléseket műszakonkénti bontásban elláttuk egyedi sorszámozással, majd a termékek-, és a kapcsolódó feltétek egyértelmű azonosítását is megoldottuk.
A rendelés feldolgozó asztali alkalmazásban megoldottuk, hogy a:
- NetPincértől és a webáruházból érkező rendeléseket teljesen automatikusan fel tudja venni
- szinkronizálja a terméktörzset a webáruházzal
- GPS alapú térképes megjelenítést
- rendelések állapotának egyszerű nyomon követését, valós idejű perc jelzéssel
- mobil applikáció bejövő hívás esetén azonosítja az ügyfelet, egy kattintással pedig új rendelés hozható létre
- műszak kezelést (futárok be-, és kiléptetését)
- futárok elszámoltatását összesítő listák lekérésével
- napi zárást az ékesített termékekkel, fizetési módok szerinti összesítővel.
A vezetői információs rendszerben valós idejű lekérdezésekkel nyomon követhetővé tettük a(z):
- folyamatban lévő rendelések
- szállítási zóna forgalmat (GPS poligonok által körbehatárolt területekre bontva)
- futáronkénti forgalmat fizetési módok szerint
- éttermi forgalmat
- konyhai forgalmat a termékek típusa szerint bontva (Pizza, Á la carte stb.)
- értékesített termékmennyiséget termékkategóriák szerint
- dolgozói/vip fogyasztást.