Esettanulmány címe:
Hogyan automatizálta a Peak az online értékesítését?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az étrendkiegészítők hazai piacán az élre törő vállalat 2000-es évek végén kezdte meg a működését és azóta a gyors ütemű növekedés jellemzi. A Peak webshop-ban több száz termék található, többek között prémium kategóriás fehérjeporok, táplálék kiegészítők, vitaminok és testsúly-kontroll termékek. A webshopon keresztül minden nap jelentős mennyiségű tranzakció jön létre, amely volumene többek között az egészséges életmód forradalmának köszönhetően még tovább fog növekedni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Peakshop a Magento alapú webáruházán keresztül működteti az online értékesítést, azonban a jelentősen megnövekedett forgalom további eszközöket igényel.
1. Készletnyilvántartás
2. Vevő-státuszolás (problémás tranzakciók megjelölése)
3. Átlátható könyvelés
4. Hatékony kimutatások
A fenti lista azokat hiányzó elemeket tartalmazza, amit a Magento nem képes biztosítani, pedig mind a négy tényező elengedhetetlen a sikeres működéshez és a vállalkozás skálázhatóságához.
A cég értékesítésének felpörgésével egyenesen arányosan a manuális munka minimalizálása szükségessé vált. Amíg a könyvelést korábban egyetlen személy képes volt menedzselni, ma már ez gyakorlatilag lehetetlen, holott a pénzügyi-számviteli átláthatóság alapfeltétel egy jól működő cég életében. A Peakshop weboldalán minden nap rengeteg banki tranzakció, kártyás fizetés és utánvét beszedés keletkezik, amelyek kezelése komoly kihívást jelent.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Magento tökéletes alap az online értékesítéshez, a hiányzó funkciókat pedig, a Microsoft Dynamics Business Central biztosítja. A Magento összekapcsolása Business Central rendszerével lehetővé tette, hogy:
• a készletnyilvántartás
• a számlázás
• a rendelések feldolgozása (vevő-státuszolás, rendelések priorizálása)
• banki tranzakciók (paypal, kártyás utalás) feldolgozása
egyetlen rendszeren belül, automatizálva működjenek. Ehhez szükség volt különböző interfészek kialakítására és a két rendszer megfelelő összekapcsolására.
A Business Central integrálása több szempontból is hatékony megoldásnak bizonyult:
Elemezhetővé vált az értékesítés
Az értékesítés valós idejű adatai alapján javaslatokat és értesítést kap a Peak csapata a beszerzésre vonatkozóan
A megnövekedett forgalmat az automatizált folyamtoknak köszönhetően, gyorsan és biztosan ki tudják szolgálni
A marketing stratégiát a rendelkezésre álló adatok felhasználásával sokkal hatékonyabban lehet megtervezni
A Business Central mellett a Power BI segítségével kiváló kimutatások fogják a Peak csapatát segíteni.
Ezeknek a kimutatások legfőbb előnye, hogy a Business Central-ban felhalmozott valós idejű adatokat felhasználva, olyan folyamatosan frissülő kimutatások jönnek létre, amelyek (Excel alapú előállítása napokat venne igénybe, frissítésük pedig további bonyodalmakat okoznának) segítik a stratégiai és készlet tervezést.