Esettanulmány címe:
Az Easy Project IT support megoldásának bevezetése kisvállalati környezetbe
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Sikeres múltú vállalkozás - informatikai rendszertervezési és projektvezetési feladatok, egyedi és termékcélú szoftverfejlesztések, szoftvertermékek támogatása - fiatalos lendülettel.
Rugalmasan alkalmazkodunk megrendelőink igényeihez. Szakértelmünk és évtizedes tapasztalatunk révén hatékonyan végezzük közepes és nagyobb vállalatirányítási és kapcsolódó közüzemi számlázási rendszerek üzemeltetés, támogatását, továbbfejlesztését.
Jellemző tevékenységeink:
Projektvezetés
Szoftverfejlesztés és üzemeltetés támogatás
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Vállalati kihívások
A KASSZA rendszerre vonatkozóan az ügyfeleink felé az alábbi szolgáltatást nyújtjuk:
Alkalmazás üzemeltetési feladatok ellátása
Üzemeltetés-támogatás, hibaelhárítás, problémakezelés
Telefonos végfelhasználói támogatás
Szakértői támogatás, változtatási igények megvalósítása
A fentebb felsorolt support tevékenységek ellátása az utóbbi időszakban átláthatatlanná, követhetetlenné vált, mivel nem rendelkeztünk egy olyan helpdesk szoftverrel, amelyben a beérkezett bejelentéseket tudtuk volna rögzíteni és fogadni. Ez olyan negatív következményeket vont maga után, mint a késedelmes megvalósítások, információs aszszimmetriák, ügyfélnek való visszajelzések elmaradása.
A helpdesk működtetése mellett a vállalatunk életében az elmúlt időszakban több jelentős változásra került sor (több nagyobb volumenű projekt megbízás), amely megkövetelte egy egységes és professzionális projekt-és csapatmunka támogató eszköz használatát. Ezen okokból kifolyólag mindenképpen szükségünk volt egy olyan projektmenedzsment szoftverre, amely támogatja a napi support tevékenységek ellátását és nyomon követhetővé teszi az egyes projektjeink nyilvántartását.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Easy Project vállalati alkalmazása
Az Easy Project legelőnyösebb funkciója számunka a HelpDesk modul, amelynek segítségével teljesíteni tudjuk a vállalásainkat az ügyfél által elvárt minőségben. A bevezetés során szükség volt a HelpDesk modul konfigurációs, személyre szabott beállításaira, mint a különböző helpdesk projektek, postafiókok és email sablonok létrehozása.
A HelpDesk modul használata óta nincsenek elveszett email-ek, nem teljesített SLA határidők, későn átadott ajánlatok. Óriási segítség számunkra, hogy az ügyfelek emailben tett bejelentéseiből a szoftver automatikusan egy feladatot generál az adott projekthez. A szoftver használatának köszönhetően nyomonkövethető váltak az időráfordítások, az SLA jelentéseken keresztül valós képet kapunk a ténylegesen felhasznált munkaórák számáról a szerződött munkaórákhoz viszonyítva.
Lényeges előrelépést jelentett az Easy Project a csapatmunka és információáramlás terén is. Az egyes feladatok felelőshöz való rendelésével egyértelművé vált kinek mi a feladata és már nem fordul elő, hogy két ember ugyanazon a munkán dolgozik egyidőben. A távmunka és a flexibilis munkavégzés mellett ez korábban problémát jelentett, hisz hiányos kommunikáció révén nem tudtuk nyomon követni az egyes feladatok státuszát.