Esettanulmány címe:
Garden Farm projekt, a Garden cégcsoport brandépítő online játéka
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A fejlesztést a kiskőrösi Garden cégcsoportnak készítettem. A cégcsoportba tartozó vállalkozások elsősorban mezőgazdasággal kapcsolatos tevékenységet végeznek. Ilyen például a Garden TÉSZ Kft. (mezőgazdasági termelő szövetkezet 50 feletti termelő taggal és jelentős exporttevékenységgel), Grapex Kft. (mezőgazdasági integrátor), Vega-Ház Kft. (Európai Iskolagyümölcs Program beszállítója, a legutóbbi tanévben 285.000 diák számára szállították termékeiket), Garden Juice Kft. (prémium minőségű gyümölcslégyártás). A teljesség igénye nélkül, csak a jelentősebb vállalkozásokat felsorolva összességében több mint 100 főt alkalmaznak és évente több milliárd Ft-os árbevétellel rendelkeznek.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A tulajdonosok célja a cégcsoport egységben történő bemutatása, működésük szemléltetése és saját brand építése volt. Elsődleges szempont volt a cégcsoport egyes területeinek bemutatása, játékos formában való megismertetése a jövő nemzedékével. A márkaépítés zöldség-, illetve gyümölcstermesztés tekintetében nem megszokott tevékenység Magyarországon. A magas minőséget és elhivatottságot prezentálva, a cégcsoportot bemutató szándékkal vágtunk bele a Garden Farm online böngészőben játszható, 3D megjelenítéssel rendelkező stratégiai játék fejlesztésébe, melyet később Android applikáció formájában is elkészítettünk. A felhasználók saját farmot üzemeltethetnek és megtermelt termékeiket a pontosan lemodellezett, valósághű Garden telephelyen értékesíthetnek a Garden cégcsoportba tartozó vállalkozásokkal kötött üzletek révén. A közeli város, Kiskőrös is valósághű és elrendezésében, kinézetében a valóságot tükrözi, ahol a piacon az árusokkal, az iskolában az ügyintézőkkel, de akár a hivatalban a polgármesterrel is kapcsolatot tarthatnak és menedzselhetik gazdaságukat feladatok sokaságát teljesítve. A feladatok sikeres teljesítését követően a felhasználónak lehetősége adódik a gazdaság bővítésére.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A fejlesztés több programnyelven készült, MySQL adatbázist kezelünk PHP, JAVASCRIPT és AJAX programnyelveken. A játék Unity programban C++ programnyelven írodott, a 3D tervezés Maya-ban készült. Ezen felül ADOBE programokat használtam grafikai tervezéshez videó és animáció gyártásához. A honlap backend felülete a fent említett rendszeren alapul, frontend programozást pedig HTML5, CSS3 és JQuery programnyelveken készítettem. A mobil applikáció Android developper felületen készült.
A projekt üzleti előnyeit még nem teljesen fejtette ki. A nagy marketing, melyet egy robbanásszerű debütálásnak tervezett a vezetőség egyelőre várat magára, a megfelelő üzleti helyzet kivárása miatt.
A Vega-Ház Kft. azonban 285.000 általános iskolás diáknak egy 16perces oktató videót készítetett velem az anyagból, bemutatva a játékot, a mezőgazdaság, a cégcsoport és a biogazdálkodás működését. Fontos szempont volt a projekt kapcsán, hogy a fentartható menőgazdasági folyamatokat szemléltessük és népszerűsítsük a fiatalok körében, játékos formában oktató jelleggel az általános iskolás közönségnek. Nagy sikere volt a videóanyagnak és elismerést kapott a Vega-Ház Kft. a tanintézményekből és fentartóiktól.
A projekt tesztüzemben jelenleg is működik, mind PC és APP formályában, a nagy marketing és országos debütálás a megfelelő piaci helyzetre és a cégtulajdonosok elhatározására vár.