Adatlap


Esettanulmány címe:
IP alapú telefonrendszer kialakítása, mentési, monitoring és riasztási rendszerek telepítése és üzemeltetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Körülbelül 165 főt foglalkoztató szolgáltató cég, melynek tevékenysége az elmúlt évek során igazán sokrétűvé vált. Két település távhő- és használati melegvíz szolgáltatását végzi, emellett főbb tevékenységei közé sorolható az ingatlangazdálkodás és – fejlesztés, karbantartás, a társasházkezelés, közterület-kezelés, temető üzemeltetés és temetkezési szolgáltatás, valamint a létesítményüzemeltetés.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
- Az elmúlt években az esettanulmányban szereplő céggel való együttműködésünk keretében a régi („elavult”) telefonos rendszereket teljesen kiváltottuk, modernizáltuk. Ennek keretében - a fogyasztóvédelmi és egyéb vonatkozó jogszabályok maximális figyelembevételével - kialakításra került egy közel 20 főt foglalkoztató contact center.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Projektünk keretében megtörtént továbbá: - A szolgáltatás nyújtásban résztvevő szerverek operációs rendszereinek frissítése, ezen szervereken virtualizált környezetek és a meglévő rendszer új komponenseinek kialakítása. - A telephelyek közötti hálózat kialakítása, a hálózati eszközök beállítása, konfigurálása. - A mentési rendszer átalakítása: külső (off-line) adathordozóra mentés módszertanának és mentés folyamatainak kidolgozása: A hónapban rögzített összes hangfile a hónap utolsó napján kimásolásra kerül (az eredeti file megtartása mellett) egy külső adathordozóra. - Monitoring rendszer kialakítása: A rendszer biztonságos üzemvitele érdekében a működést érintő főbb paramétereket a Mikroháló által üzemeltetett „központi” felügyeleti rendszerbe kapcsoltuk, mely rögzíti és tárolja a szükséges információkat. Ilyen információk -a teljesség igénye nélkül- a hardverek működési körülményeinek vizsgálata, a szerver helységek hőmérséklet és páratartalmának folyamatos ellenőrzése, (a monitorozott paraméterek sora felmerülő igény szerint bővíthető). A mért paraméterek on-line módon megtekinthetőek a Mikroháló által biztosított web-es hozzáférésen keresztül. Azokon a telephelyeken, ahol a közvetlen és biztonságos internetkapcsolat nehezen, vagy egyáltalán nem megoldható, LoRawan érzékelők kerültek telepítésre. Ezen berendezések előnye, hogy a felhasználó részére biztonságos, több rétegű titkosítással ellátott, könnyen áttekinthető üzeneteket képesek továbbítani, valamint külső energiaforrás nélkül képesek a több évig tartó megbízható működésre. - Riasztási módszertan és rendszer kialakítása: A monitoring rendszer által mért adatok, illetve az egyéb események a Mikroháló központi riasztási rendszerébe kerülnek felvitelre, ahol a megadott eseményekhez előre definiált riasztási cselekmények párosíthatók. Valamely esemény bekövetkeztekor, az ahhoz rendelt módon kerülnek az értesítések kiküldésre az előre meghatározott személyeknek.