Esettanulmány címe:
Hatékonyságfejlesztés egy vidéki gyártó vállalatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Bács-Kiskun megyei kft 1990-ben alakult termelő vállalkozás, mely elsősorban food és nonfood termékek gyártásával és értékesítésével foglalkozó vállalkozás. Több, mint 200 kereskedelmi partnerrel, valamint 15 saját mintabolttal és 2 mozgóbolttal rendelkeznek. Korszerű üzemükben, valamint a mintaboltokban összesen több mint 80 fő munkavállalót foglalkoztatnak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A kft a termelő ágazatban tevékenykedik, azonban az elmúlt években az ágazatban történt változások nyilvánvalóvá tették, hogy a piacon maradás és a folyamatos fejlődés feltétele egy új, teljes körű informatikai megoldás bevezetése. A cég életében olyan munkafolyamatbeli változásokra szóló igény merült fel, melyek szoftveres követése eddig nem vagy nem megfelelően valósult meg, ami a felhasználók napi munkavégzésében is akadályt jelentett.
Mivel a korábban használt szoftverek nem biztosították megfelelően az információáramlást, így egy olyan komplex, felhasználóbarát rendszerre volt szükség, melynek segítéségével a működési, pénzügyi folyamatok pontosabbak, átláthatóbbak, a vezetés számára követhetőbbek, illetve az ügyfelek igényeinek kielégítése érdekében az értékesítési rendszer modernebb és kifinomultabb.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az „Integ” integrált vállalatirányítási rendszer, valamint az új alapokra helyezett, platform független, „IntegCentrury” alkalmazás bevezetésével végrehajtásra került a munkafolyamatok teljes körű optimalizálása. A rendszer elősegíti az adatrögzítés egyszeriségét, a teljes értékesítési folyamat nyomon követhetőségét, valamint biztosítja a megalapozott döntéshozatalhoz szükséges háttéradatokat.
A rendszer bevezetésével a vállalkozás az alábbi előnyökre tett szert, valamint az alábbi hatékonyságnövelő tevékenységek valósultak meg:
- webes értékesítési rendszer került kialakításra,
- B2B típusú rendszer adaptálása,
- PDA alapú leltározási folyamatok bevezetése,
- a gyártási folyamatok során recept szerinti automatikus alapanyag fogyás folyamatos és naprakész követése, nyilvántartása,
- gyártási statisztikák elérhetősége,
- a pénzügyi területen automatikus, tömegszámlázás kialakítása,
- az értékesítési hálózat és értékesítési csatorna fejlesztése frachise hálózat kialakításának lehetőségével,
- teljesítményértékelő rendszer bevezetése.
Összességében véve a vállalkozás teljes működési struktúrája átalakításra került, azonban a bevezetett rendszer segítségével egyszerűen és naprakészen mérhetőek azok az üzleti előnyök (például időhatékonyság, humánerőforrás-hatékonyság és nem utolsó sorban költséghatékonyság), melyek segítségével a cég képes a folyamatos fejlődésre, belső kutatás-fejlesztések megvalósítására, árbevételének növelésére, értékesítési hálózatának bővítésére.