Adatlap


Esettanulmány címe:
Rugalmas foglalkoztatás bevezése (otthoni munkavégzés, irodatér optimalizálás)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Bármely ágazatban működő vállalat számára nyújtunk szolgáltatást, amely legalább 20 fő irodai dolgozót foglalkoztat és akár rövidtávon (például a COVID időszakában), akár hosszútávon szeretné bevezetni az otthoni munkavégzés lehetőségét.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A munkaerőpiaci trendek az elmúlt évek során a rugalmas foglalkoztatás arányának növekedését mutatták, ami extrém módon fokozódott a 2020. márciusi, COVID járvány miatti pandémiás helyzetben. A vállalatok jó része elrendelte, vagy legalábbis megengedte az otthoni munkavégzést a dolgozók egészségének és az üzletfolytonosság biztosításának érdekében. Az előnyök mellett természetesen számos negatív tapasztalat és rossz gyakorlat is kialakult a keretek hiánya miatt, ezért szükséges a home office-szal kapcsolatos szabályozás megfogalmazása. Emellett a vezetők és a munkatársak sem voltak felkészülve az újfajta munkavégzésre, ezért iránymutatásra, támogatásra van szükségük ebben az időszakban. A munkaerőpiaci trendek mellett az elmúlt hónapokban tapasztalható, hogy a dolgozók megszokták és megszerették az otthoni munkavégzést, ezőrt kíváncsiak a vállalat hosszútávú koncepciójára a home office-szal kapcsolatban. Illetve a munkaerőpiacon rendkívüli előnnyel indul a munkatársak felvételekor az a cég, amely rendelkezik hosszú távon értelmezhető szabályzattal. A fentiek természetesen hordozzák annak veszélyét, hogy attól a vállalattól, aki nem rendelkezik a rugalmas foglalkoztatás ezen formájával, könnyebben elszívják a munkaerőt a koncepcióval rendelkező cégek - a home office jellege miatt akár nagyobb földrajzi távolságról is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az OFFICE@HOME home office bevezetésének és hatékony működtetésének teljes spektrumát lefedi tanácsadási és képzési szolgáltatásaival. Diagnosztika: adatvezérelten, kutatói és elemzői szemlélettel készítjük elő, és építjük fel programjainkat. Az előzetes felmérés célja, hogy megismerjük mindazokat a körülményeket, vállalati követelményeket és folyamatokat, amelyekhez a bevezetésre kerülő rugalmas foglalkoztatási programnak idomulnia kell. Testreszabás: személyre szabott és magas minőségű megoldásokat kínálunk. Ahhoz, hogy valóban jól működő home office programot vezessünk be, amely nem csorbít a vállalat teljesítményén, viszont erősíti a munkavállalók elköteleződését, az adott cég számára ideális irányelvek mentén kell haladnunk, figyelembe véve a vállalati kultúra jellegzetességeit. Bevezetés: módszertani sokszínűség és széles eszköztár áll rendelkezésünkre A kialakított home office progaram bevezetése során tanácsadási szolgáltatásunk - partnereink révén - kiterjed a rugalmas foglalkoztatás jogi, munkavédelmi és adatvédelmi kérdéseire, illetve a távoli elérés technológiai támogatására. Igény esetén kisebb csoportok vagy vezetők számára egyéni mentoring programot biztosítunk az új körülményekhez történő lehetető leggyorsabb alkalmazkodás érdekében. Képzés: vállalatra és személyre szabott tartalom a valódi eredményekért Hatékony otthoni munkavégzéshez és remote csapatok vezetéséhez szükséges készségeket és gyakorlati tudásanyagot biztosítjuk Partnereinknek munkavállalóknak és vezetőknek szóló képzéseinken. Tantermi és online tréninjeink egyaránt vállalat-specifikusak, illeszkednek a cég rugalmas munkavégzési irányelveihez. Online rögzített oktatásokat, illetve nyílt tréningeket kizárólag azokban a témákban nyújtunk, ahol lehetséges egységes tudásanyag hatékony átadása. Mérés: a home office nem cél, hanem eszköz a vállalat céljainak eléréséhez. A home office program sikerének megítéléséhez elengedhetetlen a bevezetés céljának meghatározása, eredményességének mérése