Esettanulmány címe:
Digitalizáció alapjai
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A partner cég egy nemzetközi fuvarozással foglakozó családi méretű vállalat, ahol a könyvelésen kívül minden folytat manuálisan, analóg módon volt kezelve illetve nyilvántartva. A munkatársakat a tulajdonos szóban irányította.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A nemzetközi versenyhelyzet fokozódásával a vállakozás elveszítette versenyképességét és eredménye veszteségbe fordult. A tulajdonosok szerették volna visszanyerni a versenyképességüket és modernizálni a céget.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A tulajdonosok céljai alapján közösen elkészítettük a vállakozás üzleti stratégiáját. Ehhez azonosítottuk a célpiacokat és az elérendő ügyfélkört. Ezek ismeretében kiválasztottuk az optimális üzleti modellt és annak működtetéséhez szükséges leghatékonyabb eszközöket (pl kamionok, pótkocsik, telematikai eszközök) és megoldásokat ( telematikai szoftverek, fuvarbörzék, megbízás nyilvántartó megoldás stb)
A vállakozás 1 évvel a változásokat követően újra profitábilisan működött a helyreállt versenyképességének köszönhetően ( kisebb üzemanyag-fogyasztás, alacsonyabb veszteségidők, hatékonyabb létszám felhasználás)