Esettanulmány címe:
Hotel és fürdő üzemeltetetése felhő alapú infrastruktúrából
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk a hotel és fürdő szolgáltatások szegmensében érdekelt. A régi géppark és a párás/vizes környezet eredményeként a hotelben/fürdőben lévő gépek igen gyakori meghibásodásoknak voltak kitéve. Inhomogén operációs rendszer és felhasználói programok összességével folyt a munka. Géphez kötött tevékenységek (pl.:bizonyos programok és dokumentumok csak egyes gépeken voltak elérhetőek/megnyithatóak ).
Lokálisan használható rendszer volt kialakítva, ami nem támogatta a távoli munkavégzést.
Géphiba esetén az adott felhasználónak a gép pótlásáig/javításáig nem volt lehetősége hozzáférni az adataihoz illetve programjaihoz.
A kívánt adatvédelmi igényeiket nem kielégítő, kontrollálhatatlan rendszerben nyomon követhetetlen volt felhasználói aktivitás és ellenőrizetlen az adatmozgás.
A helyszínen lévő számítógépes hálózat egy régi fajta és kis sebességű hálózat amelyen nagyon nehézkes és rendkívül költséges lett volna a kliens számítógépek megbízható mentésének kialakítása.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Igényként merült fel:
-A régi, csereérett géppark költséghatékony kiváltása modern, folyamatosan frissíthető és biztonságos rendszerrel.
-Homogén felhasználói felület (egységes verziójú alap operációs rendszerek és alkalmazások.) Bármelyik munkahelyről bármilyen adat és alkalmazás ellenőrzött elérése annak érdekében, hogy az épületkomplexumon belül bárhol megtörténhessen a munkavégzés.
- Modern, mobil eszközről is elérhető levelező rendszer ami támogatja a közös névjegyzék illetve naptár funkciókat is.
-A felhasználói programok felgyorsítása és a szoftverek legfrissebb verziójának alkalmazása a jogtisztaság fenntartásával.
-Szigorúan ellenőrzött és auditált hozzáférés biztosítása az adatokhoz és az alkalmazásokhoz.
Felhasználónként szabályozható web hozzáférés.
-Napi teljes rendszert érintő adatmentés szükségessége szerver és kliens gép oldalon.
-A szerver számítógépek már a garanciális időn túliak voltak és nem voltak képesek a magas rendelkezésre állás biztosítására. Továbbá meghibásodásuk esetén a működés újbóli biztosításáig szükséges idő kiesése nagyban gátolná a termelést illetve a vendéglátóipari egység működését.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A komplett szerver és desktop infrastruktúrát a következő képpen migráltuk a felhő alapú rendszerünkbe (EasyCloud):
- Email postafiókok, adatbázisok, alkalmazás szerverek, felhasználói alkalmazások és felhasználói desktopok.
-A helyi rendszerben kiváltottuk az eddig sűrűn meghibásodó számítógépeket EasyClient vékony és zéró klienseket alkalmazva.
-Ezekkel az eszközökkel a felhőben lévő virtuális számítógépek képernyőképét kapják meg a felhasználók és ugyanúgy használhatják az egyéb szükséges perifériáikat Pl: nyomtató, szkenner, usb-s eszközök, stb.).
-A helyi rendszerben maradt komponensek adatkapcsolatát dupla (redundáns) internet kapcsolat segítségével tikosított csatornán keresztül csatlakoztattuk a felhőben lévő adatbázisokhoz és alkalmazás szerverekhez (Pl.: kártyaolvasók, szekrény és szoba ajtózár elektronikák, nyomtatók, szkennerek és kassza rendszerek.
Így elérhetővé váltak az igényként meghatározott funkciók és erőforrások:
-Bárhonnan bármikor ellenőrzötten és auditálhatóan elérhető rendszer.
-Minden szoftver legfrissebb verziójának a használata.
-Bizonyos alkalmazások különböző verziójának egyszerre futtathatóságának a biztosítása.
-A megrendelői igényekhez igazodó erőforrás biztosítása.
-Magas biztonságú tűzfal és antivírus rendszer. Kétkörös spam és email vírusszűrés.
-A felhasználói hozzáférések (adat, alkalmazás) naplózása és korlátozása a szükséges funkciókra.
-Homogén felhasználói desktopok. (Bármelyik EasyClientről belépve a felhasználó a saját adatait és alkalmazásait látja).
-Teljes értékű, munkavégzésre alkalmas platformfüggelten távoli elérés biztosítása. Azaz a felhasználók bárhonnan bármilyen eszközről képesek elérni a saját asztalukat, illetve dokumentumaikat anélkül, hogy a rendszerből kikerülnének az adatok.
A teljes rendszerről készül napi mentés és a felhasználói fájlokról és adatokról fél óránkénti mentést biztosít a rendszer. Ezáltal a véletlen felülírások és törlések ellen is védelmet kapnak a felhasználók.