Adatlap


Esettanulmány címe:
Microsoft Sharepoint Foundation bevezetése a Delta-tech Kft.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Delta-Tech Kft. egyedi célgépeket, gépipari berendezéseket fejleszt és gyárt. 3 telephellyel rendelkezik. A központi telephely Balassagyarmaton van, de rendelkezik Győrött és Bátonyterenyén is egy-egy irodával, összeszerelő üzemmel. 17 tervező mérnök dolgozik a cégnél, ebből 6 tervező a győri irodában, 9 Balassagyarmaton, a többiek Bátonyterenyén dolgoznak. A tervezők Solid Edge tervező szoftverrel terveznek. A cégvezetés részéről elvárás volt, hogy a tervezők csoportmunkában együtt tudjanak dolgozni, és a terméket, a célgépeket, egyszerre tudják tervezni. A célgép különböző egységeit, párhuzamosan, akár egymás munkáját, meg tudják nézni. Ehhez a Solid Edgehez tartozó Solid Edge Insight rendszert használják. A győri és a balassagyarmati telephelyen rendelkezésre áll egy-egy nagyteljesítményű Windows Server, amelyen Microsoft Sharepoint Foundation üzemel.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldandó feladatok a működésből adódtak. Hogyan lehet 17 belső valamint projektenként egy-két külsős tervező munkáját valamint a megrendelővel folyamatos kapcsolattartást biztosítani. A megrendelőkkel hagyományos módon tartották a kapcsolatot, ami azt jelentette, hogy a szükséges állományokat e-mailen tömörítve (ZIP) fájlok használatával küldték el. Ugyan így kapták vissza az állományokat a külsős tervezőktől valamint a megrendelőtől. A ZIP állományok tartalmát mindig ki kellett csomagolni, és újra meg újra beleilleszteni az aktuális projekt struktúrába. A tervezők egy megosztott mappát használtak az adatok tárolására. A megosztott mappa egy Linux szerver volt. A hálózat véges sebessége miatt nem lehetett a projektek tervezési feladatait megoldani, mivel olyan mennyiségű adat keletkezett a tervezés során, több 10 GB, amelyet nem tudott kiszolgálni a hálózat és a szerver, arról nem is beszélve, hogy a közös munka nem volt megvalósítható fájlrendszerbe. A csoportmunka alapvető követelménye, hogy a Solid Edge modellekről, bármelyik pillanatban meg lehessen mondani, hogy melyik tervező tervezi (kinél van kivéve), mikor módosult utoljára, van-e a 3D-s modellhez kapcsolódó gyártási rajz. Az sem hátrány, ha a 3D-s modell beépülésit le lehet kérdezni a rendszerből. A csoportmunka e követelményeit nem lehet fájlrednszerben megoldani, mert ilyen adatokat nem lehet eltárolni a fájlrednszerben. Ehhez adatbázis használatára van szükség. A megrendelővel való e-mail alapú kapcsolattartás sem volt megfelelő. Körülményes és hosszantartó a ZIP fájlok küldése valamint azok újbóli projekt struktúrába való beillesztése. Felmerült az igény egy korszerűbb, átláthatóbb adatcserére, amelyben akár a partner, ott tudja szerkeszteni, megnézni a dokumentumot, ahol azokat kezelni fogják.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Microsoft Sharepoint Foundation bevezetése a Delta-tech Kft.-nél az összes felvetett problémára megoldást tud adni. A Microsoft Sharepoint Foundation mögött nagyteljesítményű Microsoft SQL szerver dolgozik, így a Solid Edgeben készült tervezési adatok tulajdonképpen egy adatbázisban tárolódnak. Az összes gyártási információ, az alkatrészek közötti kapcsolat, beépülése, melyik tervező szerkeszti a dokumentumot, ki van-e adva a dokumentum, mind-mind a lekérdezhető egy pillanat alatt. Módosításkor a Solid Edge mindig csak a módosulásokat tölti vissza a szerverre. A tervező gépén használt Solid Edge Insigh cacheben a fájlok mindaddig megmaradnak, amíg a tervező ki nem törli őket. Így a következő megnyitáskor a fájlokat már a cacheből nyitja a Solid Edge és csak azokat szinkronizálja a Sharepoint dokumentum tárból, amelyek megváltoztak, más tervező módosította őket. További előnyök: Csoportmunka támogatás, valamint új funkciók , melyek biztosítják, hogy csak a leellenőrzött alkatrészek kerüljenek a gyártásba ezzel is segítve a selejt gyártás csökkentését. „Hol használt keresés” parancsa minden dokumentumról meg tudja mondani, hogy van-e róla gyártási dokumentáció és azt is, hogy milyen más összeállításokba van beépítve. A Delta-Tech Kft. egy Sharepoint portált biztosít a partnerei számára, amelyen keresztül az adatok megosztását biztonságos módon tudja megvalósítani. Minden partnerének egy webhelyet biztosít, amelyeken feladatokat, dokumentumokat, határidőket tud megosztani, a dokumentumokat valós időben tudják szerkeszteni. Ezzel a megoldással feleslegessé vált az e-mail küldése és sokkal hatékonyabb kommunikáció valósult meg.