Esettanulmány címe:
CRM rendszer bevezetése projektmodullal
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A példaként bemutatott vállalkozás egy 25 főt foglalkoztató budapesti székhelyű cég, akinek több telephelye van országszerte, illetve több kapcsolt vállalkozása.
Összlétszámuk meghaladja az 50 főt, összeszámított árbevételük eléri a 2 milliárd forintot.
A vállalkozás 20 éve van a piacon, tevékenységi köre főleg a kapcsolt vállalkozásokból adódóan sokrétű. A fő cég üzletviteli tanácsadással foglalkozik, de a kapcsolat vállalkozások jelen vannak az építőiparban és az élelmiszeriparban, kereskedelemben. Az elmúlt években építette ki mérnöki csapatát, így már kutatás-fejlesztési projektekkel is foglalkoznak.
Jellemző projektnagyság: 50-1000 millió Ft.
A vállalkozásnál 4-5 fő projektmenedzser dolgozik, 10 fő biztosítja az adminisztrációt. Salesesek nem munkavállalói státuszban dolgoznak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás, mivel kapcsolt vállalkozás, egy rendszerben akarta kezelni az összes tevékenységhez kapcsolódó összes projektet, külön cégenként, miközben az egymásnak végzett tevékenységet is ki akarta mutatni, mint egy belső elszámolást. Konkrét probléma az ügyfélértékelés és adminisztráció, a projektek nyilvántartásának tömeges megoldása.
Igény volt többek között:
- a potenciális ügyfelek nyilvántartása
- az ügyfelek ágazati besorolása
- gazdasági és egyéb mutatók alapján az adott projekt alkalmasságának nyomonkövetése
- értékesítés nyomonkövetése (az üzletkötők érdekeinek figyelembevételével)
- a projektek illetve szerződéses fizetési kötelezettségek nyilvántartása (alvállalkozói tételekkel kiegészítve, ügynöki-sales fizetésekkel kiegészítve)
- a mérföldkövek meghatározása, elérésének adatai, a teljesítések nyomonkövetése
- digitalizálás (a kapcsolódó dokumentáció, pl. szerződések hozzárendelése)
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalkozás működése hatékonyabb lett. A korábbi papír alapú ügyintézést részben felváltották a digitalizált folyamatok. Az automatizált részek segítik a gyors és hatékony elemzést, adatlekérést.
Áttekinthetővé váltak a folyamatok, ezzel is könnyítve a vezetők és a háttérágazatok adatszolgáltatási feladatait. A megspórolt energiát a vállalkozás az értékesítésre tudja fordítani, ezzel növelve az árbevételt, ami további fejlődési lehetőséget biztosít a jövőben.
A rendszer bevezetése lehetőséget biztosít az ügyfélkör gyors előszűrésére. Információt ad a meglévő adatok alapján a partnercégek érdekeltségéről, szokásairól, ami támogatja a vállalkozás értékesítési folyamatait.
A cég profitorientált, piaci környezetben működő vállalkozás, célja a minél nagyobb nyereség elérése, a szinergiák kihasználása, amit lehetővé tesz a CRM rendszer, projektmodullal kiegészítve.