Adatlap


Esettanulmány címe:
Online jogi szolgáltatás új generációs ügyvédekkel Kkv. részére
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél olyan, nagy értékű speciális mérőberendezések értékesítésével és szervizelésével foglalkozik, melyek különböző ipari területeken (többnyire gépipar, vegyipar) és az oktatás területén kerülnek alkalmazásra Magyarországon. A felvevő piac és az ott jelen lévő potenciális ügyfelek száma korlátozott, ezért fontos, hogy a versenytársakhoz képest az ügyfél magas színvonalon, megfelelő képzettséggel és komoly motivációval rendelkező szakember gárdával teljesítse szolgáltatását. A piaci versenytársak száma tizes nagyságrendben mérhető, ezért a verseny éles a versenytársak között. A cégméret tekintetében az éves árbevétel az egymilliárd forintot meghaladja. Az erőforrások tekintetében a legjobb és legfelkészültebb (egyetemi, főiskolai végzettség) szakember gárda kiválasztására és alkalmazására törekszik, fontos számára, hogy a vállalkozásában családias hangulatot teremtsen, és az anyagi megbecsülés mellett az erkölcsi motiváció is erősítse a munkavállalók elköteleződését.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél korábban a felmerülő jogi problémái megoldásához adhoc jelleggel vett igénybe, általában ismerősi körből származó jogi szolgáltatást. A vállalkozás növekedésével párhuzamosan az ügyfél jogi igényei is megnőttek, azonban a korábban foglalkoztatott jogi szolgáltatók a sokrétű jogi igényeket (szerződések, cégjog, közbeszerzés, tartozások behajtása) egy-egy jogterületre történt specializálódásuk miatt, már nem voltak képesek teljesíteni. Emellett problémaként merült fel, hogy a kapott jogi szolgáltatások tekintetében sok esetben későn, a jogi szolgáltatónál történő utánjárással kapott információt az ügyfél, illetve a jogi szolgáltatóval való többszöri személyes találkozók a jogi szolgáltató felkeresésével valósultak meg, amik az ügyfélnek felesleges idő és költségráfordítást generáltak. Az ügyek esetleges elhúzódására tekintettel az ügyfél a jogi igény keletkezésekor sem volt tisztában azzal, hogy az várhatóan milyen munkadíj és költségráfordítással jár. Az ügyfél a hagyományos e-mail kommunikációból kísérelte meg nyomon követni a jogi ügyeinek az állását, illetve az azokban várható határidőket és intézkedéseket, így nem volt napra készen tájékozott.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az iLex online jogi szolgáltatási rendszerével az ügyfél által felvetett, illetve felmerült jogi igények az alábbiak szerint kerültek megoldásra: Az ügyfél az iLex online felületen keresztül közvetlenül kapcsolatban áll a jogi szolgáltatóval, minden általa kezdeményezett jogi igényét azonnal, a hagyományos pc és laptop mellett, mobil eszközökön (tablet, okostelefon, okosóra) is elérhet, és tájékozódhat ügyeinek státuszáról, a következő lépésekről és határidőkről. Mivel a szolgáltatás SLA-ra épül, ezért az ügyfél pontosan tisztában van vele, hogy a jogi szolgáltatónak egy-egy intézkedésre vonatkozóan mennyi idő áll rendelkezésére, illetve az intézkedésekkel kapcsolatosan keletkezett információk, dokumentumok folyamatosan egy felületen érhetők el a számára. Az ügyfél egy-egy jogi igénye keletkezésekor tájékoztatást kap a várható munkadíjról és költségekről, így személyes megjelenés nélkül is eltudja dönteni, hogy benyújtja-e a jogi igényt a szolgáltatónak. Szolgáltatói oldalról az iLex új generációs ügyvédek, akik egy-egy jogterületnek a magas színvonalon dolgozó szakemberei, a szakterületüknek megfelelően kapják delegálás útján a jogi igényeket, melyeket az SLA-ban foglalt határidőben és a jogi szolgáltató vezetője által ellenőrzötten teljesítenek. A rendszer bevezetését követően az ügyfél a jogi ügyeinek átláthatóságát, a rendszer gyorsaságát és hatékonyságát, valamint a költségek tervezhetőségét fogalmazta meg üzleti előnyként.