Esettanulmány címe:
K2D rendszer bevezetés a Serco informatikai szolgáltató vállalatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Serco Kft informatikai hardver termékeket és szolgáltatásokat értékesít partnereinek. A cég budapesti székhellyel, 30 munkatárssal szolgálja ki ügyfeleit. A termék értékesítésben számos márka viszonteladójaként foglalkozik a cég beszerzéssel és viszont értékesítéssel, illetve saját márkás termékek esetében alkatrészekből kész termékek összeszerelése és értékesítése is történik. A szolgáltatások terén a cég üzemeltetési feladatokat vállal KKV-k és nagyvállalatok részére. Ennek során távoli és országos eléréssel helyszíni rendszer támogatási és készülék javítási feladatokat is ellát a cég. A Serco árbevétele közel 3 milliárd forint.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Serco Kft azért döntött a K2D rendszer bevezetése mellett, mert a korábbi vállalatirányítási megoldása csak az alapfolyamatokat támogatta a működésben és a rendszer megbízhatóságával is akadtak gondok.
A K2D rendszer bevezetésével a Serco Kft egy olyan megoldáshoz jutott hozzá, amely részleteiben lefedi a teljes működést és több, mint 15 éve szolgálja ki megbízhatóan a felhasználókat a piacon.
A cégnek az alapvető logisztikai, értékesítési, szerviz és pénzügyi folyamatokon túl meg kellett oldani néhány speciális tevékenység támogatását is, amire korábban nem volt a cégnek lehetősége.
A Serco Kft elsősorban projekt alapú értékesítést végez. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél igénye alapján – sokszor más pályázókkal versenyezve – össze kell állítani komplex árajánlatokat. Itt az igény felmérését követően ki kell választani és be kell árazni a megfelelő termékeket, miközben a mérnök csapatnak a kapcsolódó szolgáltatásokat is meg kell tervezni. A vezetőség pedig arra kíváncsi, hogy az árajánlaton szereplő árak milyen árréstömeget tartalmaznak és milyen a tervezett üzlet fedezete. Itt többszintű jóváhagyást kell támogatnia a rendszernek és a résztvevők közötti hatékony elektronikus kommunikáció is nagyon fontos.
A Serco saját márkás termékeket is értékesít így meg kellett oldani az összetett termékek definiálását, ahol a terméktörzsben szereplő elemekből összeépíthetőek komplexebb tételek és ezek akár szét is szerelhetőek alkotóelemekre a későbbiek során. Itt az alkotóelemek készletének követése külön kihívás volt a cég számára.
A megállapodások gyakran tartalmaznak havi, átalánydíjas szolgáltatásokat is, ahol igényként merült fel ezen ügyletek rendszerben történő követése, a megállapodások szabályrendszernének figyelembe vételével és az időszak során végezett szerviz munkalapok összesítésével.
A vezetőség ebben a komplex működésben jogosan várta el, hogy végre naprakész, megbízható jelentéseket kapjanak értékesítési, logisztikai és pénzügyi területről
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A K2D rendszer projekt modulja lehetővé teszi a Serco Kft számára, hogy a komplex, projekt típusú informatikai rendszer értékesítéseket és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat a sales csapat a rendszerben állítsa össze. Itt történik az árazás, a termékek kiválasztása és a teljes csomag jóváhagyása, beleértve az árrések és jutalékok ellenőrzését.
Ugyancsak támogatja a K2D rendszer az átalánydíj alapú megbízások követését és elszámolását. Az integrált rendszerben speciális beállítások teszik lehetővé, hogy az összetett kondíciólistát tartalmazó szerződéseket a rendszerben lemodellezzék és a rendszer a szerviz modulon keresztül a szerződéshez kapcsolódó időszaki teljesítéseket is kezelje, kövesse, ellenőrizhetővé tegye. A számlázás a munkalapok és a szerződéses kondíciók alapján teljesen automatizálható.
A Serco Kft saját márkás termékeinek összeszereléséhez a K2D összetett termék struktúráját használja. A K2D rendszer rendelkezik egy nagyon erős projekt és tömeggyártás támogató modullal, de erre a Serco-nak nincs szüksége. Itt a K2D rendszer azon szolgáltatását használják ki, amivel a terméktörzsben összetett termék struktúra építhető fel, így alkatrészekből termékeket lehet összeállítani előre tervezetten és ad-hoc módon egyaránt, így a rendszeren belül kezelhető és jól követhető, hogy a beszerzett alkatrészekből milyen újabb termékek keletkeztek és kerültek értékesítésre, szervizelésre.
A fenti szolgáltatásoknak köszönhetően a Serco Kft végre a teljes tevékenységét apró részletekbe menően a vállalatirányítási rendszernén követheti és az integrált pénzügyi és számviteli funkcióknak köszönhetően a könyvelés is gyorsan, pontosan jut hozzá az üzleti tranzakciók adataihoz, előre paraméterezetten. A cégvezetés pedig jó minőségű riportokat és elemzéseket kap közvetlenül a rendszerből az egyedi, előre meghatározott igényeik szerint.